מבית דרכי הוראה לרבנים

אור בחדר המדרגות

לילה אחד חזרתי הביתה ב-04:00 לפנות בוקר, ורציתי לקשור את האופנוע שלי בחדר המדרגות. היה חשוך מאוד והתקשיתי למצוא את החור של המנעול. כבר התכוונתי להדליק את האור, אך הנה אני מרגיש אור מאיר מאחורי. לא אור של חדר מדרגות, אלא אור אחר...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

תגיות:

לפני כעשר שנים רציתי לקנות אופנוע, והפנו אותי לאדם בשם דודו שמתעסק במכירת אופנועים. התקשרתי אליו ונפגשנו. ראיתי למולי בחור עם שיער ארוך קשור ב"קוקו", שלא נראה כאדם דתי כלל וכלל.

תוך כדי שיחה על אופנועים, שאלתי אותו איפה הוא גר, והוא אמר לי כי הוא גר בבניין של הרב אליהו זצ"ל. הוא סיפר לי כמה שהוא אוהב את הרב, ונראה כי פניי הביעו תמיהה מסוימת, כי הוא הוסיף ואמר: "אל תראה אותי ככה. אני מאוד אוהב ומכבד את הרב".

ביקשתי ממנו שיספר לי משהו על הרב. הוא הרהר מעט ואז אמר לי: אספר לך סיפור שסיפרתי לחברים שלי והם לא האמינו לי. אבל אולי אתה, כאדם דתי, תבין מה קרה שם.

לילה אחד חזרתי הביתה ב-04:00 לפנות בוקר, ורציתי לקשור את האופנוע שלי בחדר המדרגות. היה חשוך מאוד והתקשיתי למצוא את החור של המנעול. כבר התכוונתי להדליק את האור, אך הנה אני מרגיש אור מאיר מאחורי. לא אור של חדר מדרגות, אלא אור אחר.

הסתובבתי לאחור, והנה אני רואה את הרב יורד במדרגות לתפילה, כמו שהיה רגיל לעשות בכל בוקר בשעה מוקדמת, ואור מאיר מעליו ומאיר גם לי את חדר המדרגות ואת המנעול של האופנוע.

זה היה מחזה מדהים ביותר. שמעתי פעם על כך שיש אור על צדיקים. אבל לא תיארתי לי שבשכנות אלי יש כזה צדיק. במיוחד שהוא תמיד היה אומר לי שלום יפה ומאיר לי פנים, למרות שאינני נראה דתי במיוחד.

"ראיתי את זה במו עיניי, ואולי אתה תאמין לי", סיים בעיניים נוצצות.
(אייל כהן, מבשרת ציון)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

ענווה

בן עלייה

ביקש ממני אחד המתפללים לעלות לתורה. אמרתי לו שהיום זו ה"עלייה" של כבוד הרב. הוא הלך מייד לכבוד הרב וביקש ממנו שיוותר לו כדי שהוא יעלה. כמובן שכבוד הרב ויתר לו והוא עלה…

תורה

אורה זו תורה

הרב קלט את הפועל המתבייש, ניגש אליו, לחץ את ידו בחום, למרות שהייתה מלאה בעפר, והזמין אותו לבוא לבית-הכנסת לשמוע דברי תורה…

רוח הקודש

ברכה מדויקת

לאחר זמן מה, התרחש נס גדול לבננו. הוא נפל לבריכה עם בגדיו, וחבר בכיתה א' משך אותו והעלהו מן המים. רק אז הבנתי את פשר מילות הברכה הקצרות והמדויקות, ברוח קודשו של מורנו ורבנו הרב זצ"ל.

טהרה

כגודל הדירה – גודל המצווה

לרב זצ"ל הייתה חשובה מאוד מצוות יישוב הארץ. כשהיו פונים אל הרב לגבי קניית מגרש לבנות עליו בית, היה הרב אומר: "זו מצוות יישוב ארץ ישראל – על כן יש לקנות את הכי גדול"…

שנות בחרותו

בישיבת 'פורת יוסף'

תמו ימי הילדות והגיעו שנות הבחרות, המעולות שבשנות חיי אדם, שנות הנעורים בהן הוא עושה חיל ורוכש קנייני נצח שישמשוהו לכל ימי חייו.

רוח הקודש

הניתוח התבטל, החולה בריא ושלם

חתני התקשר אלי בבקשה שאשאל את הרב זצ"ל מה לעשות. תשובת הרב הייתה כי אין צורך בניתוח. הילד יצא מייד בריא מבית-החולים. ירדתי מהמשרד ותוך דקות הייתי בבית-החולים, שם אני רואה את הנכד רץ ומשחק במסדרון. כשראה אותי הנכד הוא אמר לי: שלחו אותנו הביתה.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה