מבית דרכי הוראה לרבנים

איך אני יודע שאני צדיק?

הרב נכנס לרכב, נאנח ושאל אותי: "רענן, איך אני יודע שאני צדיק?" הייתי קצת המום מהשאלה, אבל לפני שהספקתי לחשוב ולענות איך עונים לשאלה כזאת הרב כבר ענה לי

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

סדר היום של הרב אליהו זצ"ל היה עמוס מאוד. הוא היה קם לתפילה בוותיקין, והולך לישון בשעות מאוחרות. באמצע היום היה מקבל עשרות או מאות אנשים בפנייה אישית בטלפון, בפקסים, במכתבים, בנוסף היה כותב פסקי-דין, והכול היה בעומס רב.

הייתי נוהג להסיע את הרב לשיעור בימי חמישי מביתו, ולפעמים הרב היה מתעכב ביציאה בגלל האנשים שהיו בבית. הוא לא רצה לאחר לשיעור, אבל לא רצה להשיב ריקם את כל מי שחיכה בבית, וכך הרב היה מוצא את עצמו משתדל לענות לכל אחד לפי צרכיו, בלי שהשואל ירגיש שהרב בלחץ של זמן.

הרב נכנס לרכב, נאנח ושאל אותי: "רענן, איך אני יודע שאני צדיק?"

הייתי קצת המום מהשאלה, אבל לפני שהספקתי לחשוב ולענות איך עונים לשאלה כזאת, הוא אמר לי: "כתוב שצדיקים אין להם מנוחה בעולם הזה", אמר וחייך כדרכו.
(רענן כהן, עוזר הרב(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

ענווה

צחוק עשה לי אלוקים

פעם נשאלה הרבנית צביה אליהו שתחיה: מה הייתה תגובתו של בעלך הרב זצ"ל לאחר שהיה פועל מופתים או אחרי שהיה רואה את תגובת הסובבים לאותו מופת?

תורה

הגשם שהפסיק

מאותה שעה שהרב יצא מביתו בקריית-משה לבית הרב שרעבי במחנה-יהודה, לא ירדו גשמים כלל, עד לרגע שבו הרב אליהו נכנס לבית המדרש של הרב שרעבי. באותה שעה נפתחו ארובות השמים, והגשמים נמשכו עד לרגע שבו יצא הרב אליהו לביתו…

תורה

מבחן ראיה של הרב אליהו

הרב שם לי כמה חפצים מול העיניים ולא זיהיתי אותם. עד היום אני זוכר את המבחן ראיה שהרב עשה לי. הרב אמר לי: אם כן, יש לי בשבילך עצה. תכין את השיעור בעל-פה ותלמד אותם בלי משקפיים.

הרב הראשי לישראל

הבחירה

כאשר החלו עוסקים בהכנות לבחירת רבנים חדשים לכהונת הרב הראשי לישראל והראשון לציון, קיבל הרב פניות מרבנים רבים בארץ ובעולם, שלא יתנגד ויגיש מועמדות. גם צדיקי וגדולי הדור זי"ע, שלחו את שליחיהם או פנו בעצמם וקבעו שעליו להיות הרב הראשי לישראל.

פרקי ילדות

ארוחת הבוקר שלא נאכלה

מדי יום ביומו, השכם בבוקר, היה הרב יוצא מהבית לתפילת ותיקין, יחד עם אחיו הגדול, רבי נעים.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה