מבית דרכי הוראה לרבנים

איך עוצרים אוטובוס?

באמצע הדרך הגיע זמן תפילת מנחה, והבבא סאלי שישב מאחורי הנהג הקיש במקלו על הנהג ואמר לו: תעצור! אני צריך להתפלל מנחה. בסדר, השיב לו הבבא סאלי, וירד עם כל המזוודות מהאוטובוס...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הרב אליהו זצ"ל היה מקורב מאוד לבבא סאלי זיע"א הרב אליהו ז"ל למד מהבבא סאלי כוחה של תפילה. תמיד היה הרב ז"ל אומר כי מהבבא סאלי למדנו שצריך רק לברך ולא חלילה להוציא מילה רעה מהפה על שום יהודי.

הרב סיפר פעם על כוח התפילה של הבבא סאלי סיפור שהוא עצמו בדק את אמיתתו עם הבבא סאלי בעצמו. ומעשה שהיה כך היה. שכשעלה הבבא סאלי לארץ ישראל בפעם השנייה, הגיעה אונייתו לנמל חיפה. אחד משרי הממשלה שמוצאו ממרוקו בא עם רכבו להקביל את פניו ולקחת את אדמו"ר הבבא סאלי למחוז חפצו. כשהגיע הבבא סאלי לרכב של השר, הסתכל עליו, ראה מה שראה ושאל בלחש את אותו השר: האם הרכב הזה נוסע בשבת? אני לא יכול לנסוע ברכב שנוסע בשבת. פנה הבבא סאלי לתחנת האוטובוס ונסע לדרכו כאחד האדם.

באמצע הדרך הגיע זמן תפילת מנחה, והבבא סאלי שישב מאחורי הנהג הקיש במקלו על הנהג ואמר לו: תעצור! אני צריך להתפלל מנחה.

אמר הנהג לבבא סאלי: פה זה לא מרוקו, אם אתה יורד – אני ממשיך לנסוע!

בסדר, השיב לו הבבא סאלי, וירד עם כל המזוודות מהאוטובוס.

פנה הבבא סאלי לשדה והתפלל מנחה בכוונה רבה ובמתינות. כשסיים להתפלל, חזר לתחנה ושאל היכן האוטובוס לירושלים. אמרו לו: הנה כאן, האוטובוס תקוע ומחכה. עלה הבבא סאלי לאוטובוס הסתכל וראה שהוא מכיר את האנשים האלה מהאוטובוס. והנה הנהג פונה אליו ואומר לו אתה לא צריך לשלם. כבר שילמת קודם. זה האוטובוס שנסעת בו הוא לא הצליח לנסוע אחרי שירדת ממנו.

עכשיו תסע, אמר לו הבבא סאלי, והאוטובוס שלא הצליח להניע כל אותה שעה, פתאום התעורר לחיים.

סיפר הרב אליהו זצ"ל שכששאל את הבבא סאלי: האם סיפור זה נכון? ענה הבבא סאלי בענוותנותו: הסיפור נכון, אבל הנהג פשוט התבלבל ושכח איך מפעילים אוטובוס.
(מתוך חוברת "על הצדיקים ועל החסידים", הרב חיים בן שושן, בית-אל(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

דן דין אמת

חכמת הרב – לעיני העמים!

היה זה בתקופה הראשונה שהרב שימש כדיין בעיר באר שבע, שהתגלגלו הדברים והרב זכה לקדש שם שמים בקרב הגויים ונודע כ'חכימא דיהודאי', לקיים מה שנאמר "ושמרתם ועשיתם כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה".

פרקי ילדות

והגית בו יומם ולילה

כשהתייתם הרב, בעודו נער צעיר, והמשפחה עברה להתגורר בדירה הקטנה והצפופה, לא היה מקום למיטות ורק לקראת ערב היו פורסים מזרונים על הרצפה.

תורה

רבע ושליש של בלוק קרח שהמיסו את הלב

המסר האדיר שקיבל המוכר קרח : מי שמכבד את אשתו – סופו להתעשר… הדברים הללו עשו רושם רב על מוכר הקרח, שראה את הכבוד שנוהג הרב באשתו למרות שהיה מדובר בפרוטות, והוא זכר אותם שנים רבות…

נקיות

עיתונים לכבוד שבת קודש

בראשית נישואינו ביקשתי מבעלי שכאשר יעשה קניות לשבת, יקנה מהמכולת גם עיתונים, ממגוון עיתוני החול ה"מפארים" את הדוכן. בעלי הסביר לי שלא נעים לו, עם הכיפה והזקן, לקנות עיתוני חול העוסקים בהבלי העולם הזה. אני מצדי הסברתי שאין לי זמן לצאת, ואם הוא ממילא יוצא, תמיד הוא יכול להסביר שהעיתונים הם עבורי…

זריזות

איך אני יודע שאני צדיק?

הרב נכנס לרכב, נאנח ושאל אותי: "רענן, איך אני יודע שאני צדיק?" הייתי קצת המום מהשאלה, אבל לפני שהספקתי לחשוב ולענות איך עונים לשאלה כזאת הרב כבר ענה לי

תורה

הראש שלי והראש של חכם מרדכי שווים

פעם אחת בא אהרון אבוחצירא, כאשר היה שר בממשלה, ורעיון היה בידו להעלות את קברו של האביר יעקב אבוחצירא זצ"ל ממצרים לארץ ישראל, ובא לבבא סאלי זצ"ל לשואלו על רעיונו – מה ענה לו הבבא סאלי זיע"א?

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה