מבית דרכי הוראה לרבנים

אל תסתמך על היתרים

הרב אמר שההיתר – היתר. אבל מי שהוא בעל נפש – נזהר מכל דבר שיש בו אפילו נדנוד של חילול שבת. כך הרב היה נזהר מכל נדנוד של איסור. אפילו קל שבקלים.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

תגיות:

הרב אליהו זצ"ל היה יושב פעמים רבות עם מהנדסים מומחים במכון "צומת" וכדומה, על-מנת למצוא פתרונות לחולים בבתי-חולים. אחד מהם היה פתרון לאנשים שהיו להם מוניטור ורוצים לצאת לשירותים. איך להתנתק מהמכשיר ולהתחבר אליו בשבת.

למרות שהיה היתר לכך, היה הרב אומר שזה בשעת הדחק ומי שיכול – שלא יסתמך על ההיתר הזה. באחת הפעמים שהייתי בבית-חולים אמר לי הרב: תביא חוט מאריך שנוכל לחבר אותו למכשיר ולא תצטרך להשתמש בהיתר של ניתוק החוט וחיבורו מחדש.

הרב אמר שההיתר – היתר. אבל מי שהוא בעל נפש – נזהר מכל דבר שיש בו אפילו נדנוד של חילול שבת. כך הרב היה נזהר מכל נדנוד של איסור. אפילו קל שבקלים.
(ר' עזרא ברנע, חזן בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

לאחר פטירתו

אשרי מי שראה פניו בחלום

קמתי בבוקר עם זיכרון החלום והייתי מאוד מרוגש. הרגשתי שזהו ממש חלום אמת. ממשי ביותר. שלושה חודשים לפני הלידה המשוערת שלנו ילדה גיסתי בן וקראו לו "אליהו". הבנתי למה הרב לא רצה שנקרא לו אליהו…

דן דין אמת

העגונה שחומייני התיר…

כאשר אשה נעזבת מבעלה בלי גט, אומללה היא מאד. כל עוד ולא קיבלה גט, היא 'אשת איש' ואינה יכולה להתחתן עם אדם אחר, ואשה זו נקראת בפי חכמים 'עגונה'.

זריזות

בוץ של מצווה

הרב לא היה שולח מישהו שיקטוף בעבורו את האתרוגים שמצאו חן בעיניו, אלא היה הולך ומתכופף בעצמו על-מנת לקוטפם.לאחר הקטיף היינו מביאים את האתרוגים שקטפנו, והרב היה מנחה: "אתרוג זה לפלוני, אתרוג זה לאלמוני".

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

סודו של השגריר הסעודי

פעם טס הרב לוונצואלה שבדרום אמריקה, ובמושב לפניו ישב השגריר הסעודי ביחד עם אשתו. כדרכו בכל הטיסות, היה הרב שקוע בלימודו, אך לפתע קלטו אוזניו שיחה מעניינת.

בית נאמן בישראל

כך היא דרכה של תורה… וחיי צער תחיה!

הבית שהקימו הרב והרבנית, בית צנוע, חסר אמצעים ומתקיים בקושי, אך בית מלא אורה ושמחה, בית שמעולם לא נשמעה בו תלונה ולא נאחזה בו אנחה.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה