מבית דרכי הוראה לרבנים

אם דומה הרב למלאך ה' צבאות – יבקשו תורה מפיהו

בכל ליל-שבת אחרי ארוחת השבת היה בבית הרב שיעור בגמרא לבעלי-בתים, והייתה שם אווירה קסומה. הרוגע, הפשטות והשלווה של הרב, כבשו את לבנו. חשבתי: היכן יש עוד אדם כזה גדול שנגיש כל כך לציבור הרחב כמו הרב?!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

בזמן לימודי בישיבת "מרכז הרב" היינו הולכים ל"עונג שבת" אצל ראש הישיבה, הרב יעקב שפירא שליט"א, שגר בבניין שבו גר הרב מרדכי אליהו זצ"ל. בדרכנו בכל ליל-שבת היינו עוצרים בהליכתנו או בחזרתנו ליד ביתו של הרב אליהו, ולפעמים זכינו להיכנס אל הקודש ולשמוע קצת מדברי התורה וההלכה של הרב.

בכל ליל-שבת אחרי ארוחת השבת היה בבית הרב שיעור בגמרא לבעלי-בתים, והייתה שם אווירה קסומה. הרוגע, הפשטות והשלווה של הרב, כבשו את לבנו. חשבתי: היכן יש עוד אדם כזה גדול שנגיש כל כך לציבור הרחב כמו הרב?!

פעם טיפלתי בנערה שעברה "מוות קליני" ותיארה באוזני בפירוט את התיאור שלו – מנהרה, אור, טוב וכו'. היא שיתפה אותי ברצונה הגדול לחזור חזרה ל"שם". ידעתי שבפני ניצב עניין של דיני נפשות, וניגשתי לרב מרדכי אליהו.

הרב ישב בביתו ליד שולחנו, ומאחוריו היו ספרים רבים, תואר פניו היה כמראה מלאך אלוקים ונתקפתי במורא גדול. סיפרתי לרב בקצרה את המצב, שאלתי את הרב: מה עלי לומר לה? להפתעתי, הרב ענה לי מייד, כאילו הוא מצוי בפרטי המקרה: תאמר לה "כִּי טוֹב יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף" (תהילים פ"ד, י"א). הגמרא אומרת כי את הפסוק הזה אמר ה' לדוד על חשיבות של יום אחד חיים בעולם הזה. הייתי עדיין בהלם ושאלתי את הרב: זה מה שאומר לה? ענה לי הרב: כן. הדהימה אותי הפשטות שבה הוא התייחס לעולמות עליונים כאילו מדובר בדבר פשוט.

ביום חתונתי הלכתי לבית הרב להתברך מפיו. הדהימה אותי הקלות והפשטות שבה התקבלתי אצל הרב. פשוט מאוד עליתי לביתו, נקשתי בדלת והרב הכניסני לביתו. כשאמרתי לרב שאני חתן ביום חופתו ושבאתי לקבל ברכה, הרב שמח מאוד והאיר לי פניו. הוא שאלני לשמי ולשם אמי, וכן לשמה ולשם אמה של כלתי, חשב קצת ואמר "זה בסדר", ואחר כך הניח ידיו על ראשי ובירכני.

כשאשתי הייתה לקראת הלידה הראשונה, ניגשתי אל הרב בליל-שבת וביקשתי ברכה ללידה קלה. הרב קיבלני בחום רב וברכנו בלידה קלה ומהירה. ברכתו של הרב אכן התקיימה במלואה. הלידה הראשונה עברה במהירות ובקלות עד כדי כך, ש"תומכת הלידה" של אשתי הביעה פליאה על כך שלידה ראשונה עברה בכזו קלות ומהירות. ובמיוחד שהייתה זו לידה רגילה לאחר ביצוע "היפוך".
(הרב שי הירש, ר"מ בישיבת "ירושלים לצעירים")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

סודו של השגריר הסעודי

פעם טס הרב לוונצואלה שבדרום אמריקה, ובמושב לפניו ישב השגריר הסעודי ביחד עם אשתו. כדרכו בכל הטיסות, היה הרב שקוע בלימודו, אך לפתע קלטו אוזניו שיחה מעניינת.

רוח הקודש

בדיוק אותה הברכה

באותה עת, קודם הנסיעה, החלטתי לפנות גם אל הרב מרדכי אליהו זצ"ל לבקש את ברכתו. "כי מלאכיו יצווה לך", הוא אמר. בדיוק את אותה ברכה שקיבלתי מהרבי!

נקיות

לא מקובל על הרב

ואז הרב אמר בהתרגשות תוך כדי סערות רגשות :"את הישיבה מנהלים ראש הישיבה והר"מים, ולא מקובלים מבחוץ. תעשו מה שנראה לכם שהוא טובת הישיבה!"

דרכי הלכה

בודק מאות אתרוגים!

היתה לרב טביעת עין מיוחדת, ומומחיותו נודעה בקרב כל הרבנים בכל הנוגע לשאלות המצריכות חדוּת ראייה

בין אדם לחברו

זוכר כל אחד

הרב היה שם לב לכל אחד בבית-הכנסת שלו. אם מתפלל לא היה מגיע לתפילה, היה הרב שואל עליו, מדוע לא הגיע….אם התברר שאדם אושפז בבית-החולים, היה הרב הולך לבקרו. כשהיה חוזר לבית-הכנסת, היה הרב שואל לשלומו. "איפה היית אתמול?". פשוט, זוכר כל אחד!

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה