מבית דרכי הוראה לרבנים

בן-גוריון והדיבר החסר

איך ענה מרן הרב לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון לטענת האחרון כי אצלו יש רק תשע דיברות כי על השבת הוא מוותר ?

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

תגיות:

סיפר הרב זצ"ל: כשהייתי צריך להתמנות לדיין, הוזמנתי לבן-גוריון, שהיה באותה שעה אחראי על מינוי הדיינים. דיברנו על השבת. תוך כדי השיחה אמר לי בן-גוריון: אתם, הרבנים, הוספתם יותר מדי. הקב"ה נתן לנו עשרת הדיברות ואתם מוסיפים מצוות.

חייכתי. שאל אותי, מזכירו יצחק נבון: מדוע אתה מחייך? שאלתי: האם יש כאן תנ"ך? בוודאי שהיה תנ"ך. בן-גוריון היה אוהב תנ"ך, והביאו תנ"ך.

פתחתי את התנ"ך והראיתי להם שבעשרת הדיברות יש מצוות שבת. אמר לי בן-גוריון: טוב, אז לי יש רק תשעה דיברות.

אמרתי לו: יש לנו עשרה דיברות, וכל התורה כולה, תורה שבכתב עם תורה שבעל-פה, הכול מחייב אותנו.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

לאחר פטירתו

חלום של ערבית

בוקר אחד התקשר אלי הבעל וסיפר לי שהוא חלם בלילה את הרב מרדכי אליהו זצ"ל בא אליו בחלום ואומר לו: תקפיד על תפילת ערבית ובעזרת ה' יהיו לכם ילדים משלכם!

נקיות

לא מקובל על הרב

ואז הרב אמר בהתרגשות תוך כדי סערות רגשות :"את הישיבה מנהלים ראש הישיבה והר"מים, ולא מקובלים מבחוץ. תעשו מה שנראה לכם שהוא טובת הישיבה!"

טהרה

התפילין של בר-כוכבא

איך יגאל ידין לא התעורר להניח תפילין כשהוא רואה כי לוחמי בר-כוכבא התמידו במצווה הזאת בתנאים כל כך קשים? האם קשר הדורות לא עורר אותו לראות שאנחנו היום ממשיכים את דרכם בתפילין ובמקוואות ובירושת הארץ? הרב אמר לנו שיגאל ידין הסתכל על התפילין כמו פרופסור, וזה לא כמו שאנחנו מסתכלים עליהן…

סיפורים מהעולם הבא

תיקון נשמות נפטרים

לפתע ראינו שהרב לא נמצא רק אתנו. הוא מתפלל על כלל ישראל שחיים פה עכשיו. הוא שם את לבו להתפלל גם על נשמות מדורות עברו שנמצאות בעולם העליון.

תורה

נשותינו – עטרת ראשנו

תמיד הרב היה מעודד את נשות ישראל ישראל ללמוד והתפתח ולהחכים – הכבוד הגדול שמרן העניק לנשות ישראל הצדקניות עד שכינה אותן "כתר לראשינו"!

תורה

לא נצרך לשום אדם

שנתו של הרב נדדה באותה לילה – שאלה הרת גורל עמדה לפתחו – הרב לא הלך לישון כלל, הוא ישב לעיין בדבר לעומק. משהגיע לכלל הכרעה, נטל דף ועט וכתב תשובה שלמה נגד הפסק של חבריו להרכב…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה