מבית דרכי הוראה לרבנים

בנים ובני בנים

הלכתי לרב וסיפרתי לו שהרופאים לא נותנים לבתי סיכוי להתרפא, וביקשתי ברכה. אמר לי הרב: את עוד תראי ממנה נכדים ונכדות. היא תתרפא ותתחתן ותלד בנים ובנות בעזרת ה' !

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

את הסיפור הזה שמעתי מאישה שגרה במושב נחלים, שראתה ישועות מופלאות עם הרב זצ"ל. הייתה לה בת כבת שבע-עשרה שחלתה במחלה הנוראה והיה לה גידול ממאיר בגודל של אגס. הרופאים כבר לא נתנו לה סיכוי בגלל גודלו של הגידול ומיקומו והכינו אותה לגרוע מכל.

סיפרה לי אותה אישה: לא הכרתי את הרב אליהו ולא רבנים בעלי כוחות רוחניים. אבל זכרתי סיפור שהיה במשפחה שלי. בן-אחותי זכה והיו לו שישה בנים, והוא רצה מאוד שתהיה לו בת. בברית של הבן השישי שלו הוא ביקש ברכה מהרב אליהו, והרב אמר לו את הפסוק שנאמר על דינה: "וְאַחַר יָלְדָה בַּת". גם שם נולדה דינה לאחר שישה בנים. וכך באמת קרה. אחרי שישה בנים נולדה לו בת.

אמרתי בלבי, שאם ה' שמע לברכת הרב במקרה הזה, אין סיבה שלא ישמע לברכתו על בתי. הלכתי לרב וסיפרתי לו שהרופאים לא נותנים לבתי סיכוי להתרפא, וביקשתי ברכה. אמר לי הרב: את עוד תראי ממנה נכדים ונכדות. היא תתרפא ותתחתן ותלד בנים ובנות בעזרת ה'.

וכך היה. אין לי מושג איך הברכות של הרב עובדות, אבל זה ברור שאלוקים שומע לברכותיו.
(מור דהן, מבוא-דותן)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

נקיות

עיתונים לכבוד שבת קודש

בראשית נישואינו ביקשתי מבעלי שכאשר יעשה קניות לשבת, יקנה מהמכולת גם עיתונים, ממגוון עיתוני החול ה"מפארים" את הדוכן. בעלי הסביר לי שלא נעים לו, עם הכיפה והזקן, לקנות עיתוני חול העוסקים בהבלי העולם הזה. אני מצדי הסברתי שאין לי זמן לצאת, ואם הוא ממילא יוצא, תמיד הוא יכול להסביר שהעיתונים הם עבורי…

דרכי הלכה

להרגיש את ההלכה

חינך הרב את כל תלמידיו ושומעי לקחו, להיות דרוכים תמיד לשקול ולבדוק את כל צדדי ההלכה. הרב לא הסתפק בכך שלומדים הלכות, אלא תבע ואמר שצריכים לשאוף למצב ש"הגוף ירגיש מעצמו את ההלכה".

נקיות

ניצל מדג

בדיעבד התברר לי שכבוד הרב לא אוכל טונה בכלל, רק סרדינים שרואים את הקשקשים שלהם ואין שום חשש שמא התערב כריש במקום טונה בתוך הקופסא, בלי שום אפשרות לזהות את הטעות..

ענווה

הבושם של הרב

פעם אחת הזדעזעתי כששמעתי את הרב אומר: אתה חושב שכל הכבוד הזה הוא בגללי? לא ולא. זה בגלל התורה שאני אומר להם. תראה איזה כבוד יש לתורה!

ילדים זו שמחה

בנים ובני בנים

הלכתי לרב וסיפרתי לו שהרופאים לא נותנים לבתי סיכוי להתרפא, וביקשתי ברכה. אמר לי הרב: את עוד תראי ממנה נכדים ונכדות. היא תתרפא ותתחתן ותלד בנים ובנות בעזרת ה' !

בית נאמן בישראל

חתונה של צנע…

תקופת חתונתו של הרב, היתה תקופה קשה של מחסור במוצרי מזון וכולם היו חייבים להצטמצם מאד.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה