מבית דרכי הוראה לרבנים

דוד המלך יחליט

פעם אחת הגיע הקבלן לרב, ותוך שהוא חוכך את ידיו זו בזו, סיפר לו על עסקת נדל"ן שטומנת בחובה הון עתק. הרב פתח את התהלים וענה לו: "לא לקחת. לא טוב". "מה?" התקשה הקבלן לקבל עליו את הדין, בכל זאת הייתה זו אחת העסקאות היותר מבטיחות שעמדו לו מימיו. "אבל.." הוא ניסה להקשות. אך הרב בשלו. ..

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הרב אליהו זצ"ל היה מעודד מאוד כל מי שבנה בארץ ישראל ועסק ביישובה. היה קבלן מבוגר אחד שהגיע בכל יום שישי אל הרב זצ"ל עם מפות ותוכניות של כל מיני קרקעות, כדי לדעת האם להשקיע בהן, לקנות או לא לקנות. פעמים היו אלו עסקאות של סכומי עתק.

הוא היה מניח לפני הרב את מפת התוכנית אותה הביא עמו, ולצידה הניח גם ספר תהלים. הרב היה לוקח את ספר התהלים, פותח באקראי, קורא פסוק, ונותן לקבלן תשובה, על-פי מה שקרא זה עתה. היו פעמים שהרב היה מראה לקבלן את הפסוק שבו נפתח הספר ואומר לו: "תראה מה כתוב כאן", והקבלן היה מבין לבד.

פעם אחת הגיע הקבלן לרב, ותוך שהוא חוכך את ידיו זו בזו, סיפר לו על עסקת נדל"ן שטומנת בחובה הון עתק. הרב פתח את התהלים וענה לו: "לא לקחת. לא טוב". "מה?" התקשה הקבלן לקבל עליו את הדין, בכל זאת הייתה זו אחת העסקאות היותר מבטיחות שעמדו לו מימיו. "אבל.." הוא ניסה להקשות. אך הרב בשלו.

הקבלן עשה את שהרב הורה לו והמשיך לבוא גם בשבועות שאחר כך.

באחד מהשבועות הללו, הגיע הקבלן ולא הצליח להסתיר את חיוכו. הוא סיפר לרב שרק עתה התברר שכל הקרקעות המדוברות מאותה עסקת נדל"ן מבטיחה, היו סחר במרמה. כל מי שהשקיע – איבד את כל כספו. הרב כמובן לא התרגש מזה, מבחינתו אלו לא היו חדשות, אלא משהו שראה כבר מראש. בענוותנותו הוא אף לא ענה "אמרתי לך" או משהו בסגנון, אלא המשיך לעניין הבא.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

בית נאמן בישראל

אשת חיל מי ימצא

הרבנית תליט"א מספרת, כי באותן שנים שהיו סובלים מצוקת פרנסה גדולה, היה הרב מספר לה על התנא רבי עקיבא ורחל אשתו,

דרכי הלכה

בודק מאות אתרוגים!

היתה לרב טביעת עין מיוחדת, ומומחיותו נודעה בקרב כל הרבנים בכל הנוגע לשאלות המצריכות חדוּת ראייה

בין אדם לחברו

ליווי רגיש

כשהיו מלווים אותו מבית-הכנסת של הרב נעים זצ"ל, אחיו של הרב, הוא היה עוצר במחנה "שנלר" ואומר לאנשים שבאו מהאזור ההוא: עד כאן ליוויתם, מכאן כולם חוזרים הביתה. רק אנשים מקריית-משה היו ממשיכים עם הרב לביתו

ענווה

כי תראה רכב חברך

והנה מגיעים שני אנשים שעזרו לו לדחוף את המכונית, אחד מבוגר ואחד צעיר. כשיצא להודות להם על העזרה, ראה שבעצם מי שעזר לו לדחוף את רכבו היו הרב אליהו זצ"ל והעוזר שלו.

רוח הקודש

קום קום, דום דום

אני ואחי הרב מרדכי היינו ישנים בבית. מקלטים כמעט ולא היו. היינו חולקים מיטה אחת כי לא היה יותר. ישנים "ראש ורגל"..קמתי בכבדות לתפילת ותיקין, ורק אחרי התפילה הבנתי את ההתעקשות שלו להעיר אותי מוקדם. המיטה שישנו בה הייתה נקובה מכדורי "דום דום". הלגיונרים הירדנים היו יורים פגזים וכדורים מנשק קל לתוך האוכלוסייה האזרחית, ובאותו בוקר ירו גם על הבית שלנו…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה