מבית דרכי הוראה לרבנים

הבושם של הרב

פעם אחת הזדעזעתי כששמעתי את הרב אומר: אתה חושב שכל הכבוד הזה הוא בגללי? לא ולא. זה בגלל התורה שאני אומר להם. תראה איזה כבוד יש לתורה!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

מלבד היותי הנהג של הרב זצ"ל, פעמים רבות גם זכיתי ללוות את הרב לכל מיני מקומות. בכל פעם שהיינו מגיעים למקום כלשהו, היו עושים "לנו" כבוד גדול. לא היה מסובך להבין שהכבוד הוא לא בגללי, אלא בגלל הרב. ובכל פעם הייתי מזכיר לעצמי את מה ששמעתי ממנו באחת השבתות, מעשה בשם הבן איש חי.

הוא סיפר שהיו שני חמורים, שעל אחד מהם העמיסו בשמים להעביר ממקום למקום. אחר כך, כשאותו חמור חזר לאורווה שלו, הוא התגאה באוזני חברו ואמר: היום אנשים כל כך אהבו אותי, כשעברתי כל אחד בא וניסה להידבק בי, הריח אותי וכיבד אותי. אמר החמור השני: חמור חמורותיים, נראה אותך מחר כשתסחב זבל כמו שאתה עושה כל יום. נראה אז אם יכבדו אותך…

למחרת העמיסו על אותו חמור זבל, וכשהוא עבר ברחוב כל האנשים ברחו ממנו. החמור חשב שבורחים ממנו בגלל שהוא גיבור כמו אריה. כשחזר לאורווה, הוא שב והתגאה בפני חברו כי כולם מפחדים ממנו בגלל גבורתו.

נער החמור הזקן ואמר לו: חמור חמורתיים. אתמול שמו עליך בושם עם ריח טוב, לכן כולם התקרבו אליך. היום היית עם משא שאין לו ריח טוב, לכן כולם ברחו ממך. לכן דע לך שלא אתה הקובע, אלא מה ששמו עליך.

כך הייתי חוזר ומזכיר לעצמי בכל פעם שהייתי הולך עם הרב.

פעם אחת הזדעזעתי כששמעתי את הרב מספר את הסיפור הזה על עצמו. הוא אמר לי: אתה חושב שכל הכבוד הזה הוא בגללי? לא ולא. זה בגלל התורה שאני אומר להם. תראה איזה כבוד יש לתורה.
(שלום קנוניאן, נהג הוותיקין של הרב)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

יין של ארץ ישראל

סיפר הרב, שפעם הוא נסע להשתתף בכנס חשוב בחוץ לארץ שישבו בו שועי עולם, רבנים ונגידים, מנהיגי קהילות ובעלי השפעה.

שנות בחרותו

התמדה עצומה

בגיל שבע עשרה שנה בלבד סיים הרב את הש"ס בפעם הראשונה, ומאז עד סוף ימיו היה חוזר ומשנן את הש"ס מראשיתו לסופו.

תורה

הראש שלי והראש של חכם מרדכי שווים

פעם אחת בא אהרון אבוחצירא, כאשר היה שר בממשלה, ורעיון היה בידו להעלות את קברו של האביר יעקב אבוחצירא זצ"ל ממצרים לארץ ישראל, ובא לבבא סאלי זצ"ל לשואלו על רעיונו – מה ענה לו הבבא סאלי זיע"א?

תורה

פקח-טיסה רוחני

הרב פנה בשאלה למנהל שזה מכבר שאלו את השאלה: "נניח שטייס שרואה מסלול פנוי מבקש לנחות בו, אך המשקיף היושב במקום גבוה זה מורה לו לנחות במסלול אחר. האם יוכל הטייס לנחות בכל זאת במסלול שהוא רוצה?"

ענווה

התשובה נמצאת בתוכנו

ואיך החלטת? ביקש הרב לדעת. השבתי לרב מה שהשבתי והוא אמר: "החלטת נכון, הייתה לך כבר התשובה ובאמת לא היית חייבת לדבר אתי. לעתים הזמן נותן לאדם את המחשבות הנכונות, בסבלנות, וזאת תהיה הברכה אלייך, שתמיד תהיה לך סבלנות לשאול את עצמך ולשמוע את תשובתך"!

בין אדם לחברו

מחילה מראש

לפני שאנחנו מתחילים, אני רוצה לבקש ממך מחילה מראש אם אפגע בך במהלך העבודה… את המשפט המדהים הזה אמר מרן לעורך ספרי ההלכה של הרב…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה