מבית דרכי הוראה לרבנים

חלום של ערבית

בוקר אחד התקשר אלי הבעל וסיפר לי שהוא חלם בלילה את הרב מרדכי אליהו זצ"ל בא אליו בחלום ואומר לו: תקפיד על תפילת ערבית ובעזרת ה' יהיו לכם ילדים משלכם!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

אני מדריך חתנים בישיבת אלון-מורה, ואם יש צורך בדבר אני מלווה אותם גם אחרי שהם מתחתנים.

אחד החתנים שליוויתי לא זכה בילדים. שנים רבות של צער היו מנת חלקם של בני הזוג, והם לא זכו לחבק ילד משלהם. המציאות הזאת היא קשה מנשוא, מציאות של כאב פנימי מתמשך, שלעתים גם צף ועולה על פני השטח.

ליוויתי את הזוג בניסיון לייעץ להם ולהקל על הכאב. אבל פתרון אמיתי לא יכולתי לתת.

בוקר אחד התקשר אלי הבעל וסיפר לי שהוא חלם בלילה את הרב מרדכי אליהו זצ"ל בא אליו בחלום ואומר לו: תקפיד על תפילת ערבית ובעזרת ה' יהיו לכם ילדים משלכם.

עוד סיפר לי, שהוא אף פעם לא היה בקשר עם הרב מרדכי אליהו או עם רבנים אחרים מלבד אלו שבישיבה, ושאל אותי מה עליו לעשות.

אמרתי לו שיעשה מה שהרב אליהו אמר. הוא קיבל על עצמו להתחזק בתפילה זו. להקפיד יותר שלא להפסיד תפילה במניין בערבית. להשתדל במיוחד על כוונה בתפילה זו.

כעבור חודש התקשר אלי הבעל נרגש מאוד. הנס קרה. אשתו נפקדה בלי שום טיפול. הוא שאל אותי איך זה קורה, והשבתי לו שהצדיקים ממשיכים אחרי פטירתם את מה שהם היו עושים בחיים חיותם. כל ימי חייו של הרב אליהו הוא היה קשור בצערם של ישראל, ובמיוחד בצערן של הנשים העקרות המעוכבות המחכות לילד. הוא היה מרבה להפיל תחינתו בעבורן, ושמענו על כך הרבה סיפורי פלא כאשר הוא היה בחיים. והנה הוא ממשיך גם עכשיו, בהיותו בעולם העליון, להפיל תחינתו על אלה המעוכבות מללדת. יהי רצון שימשיך להתפלל על כל המעוכבים, על הקמת שכינתא מעפרא ועל הגאולה השלמה, שכל כך היה משתדל עליהם בחיים חיותו.
(הרב מרדכי וולנוב, ר"מ בישיבת אלון-מורה)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

בין אדם לחברו

ליווי רגיש

כשהיו מלווים אותו מבית-הכנסת של הרב נעים זצ"ל, אחיו של הרב, הוא היה עוצר במחנה "שנלר" ואומר לאנשים שבאו מהאזור ההוא: עד כאן ליוויתם, מכאן כולם חוזרים הביתה. רק אנשים מקריית-משה היו ממשיכים עם הרב לביתו

ענווה

לא למדתי לכעוס

שיהודי בא לבקש ברכה בעבור חבירו.. בהמשך מבקש אותו יהודי מהרב שלא יכעס על כך שחברו לא עשה מה שהרב אמר… השיב לו הרב: "מעולם לא כעסתי ולא הקפדתי. עדיין לא למדתי לכעוס".

שנות בחרותו

מגילת המלחמה

חודשים אחדים לפני הכרזת המדינה ופרוץ מלחמת השחרור, כבר היתה נתונה ירושלים במצור ומאורעות דמים התחוללו בה.

צדיק בן צדיק

פטירתו של חכם סלמאן אליהו זיע"א

בקושי הגיע רבי סלימאן לכלל שישים שנה ושיבה קפצה עליו. מחלות פקדוהו ואף מאור עיניו ניטל. היה שוכב על ערש דווי מלופף ביסורים,

קדושה

מלחמת בני האור בבני החושך

שמתי את הרכב במוסך ובאתי לספר לרב מרדכי אליהו מה שקרה לנו. הוא אמר לי: "השטן מתנכל לך. בכל פעם שתיסע לדבר של קדושה – יהיו לך תקלות. אם תוותר על המשימה הקדושה – הרכב ייסע ללא בעיות".

רוח הקודש

צדיק כתמר יפרח

כחודש לפני הלידה, בחג הסוכות, היה כנס של "אלפי מנשה" – הקבלת פני רבו לרב מרדכי אליהו זצ"ל באולם "אפיריון" הסמוך למקום מגורינו. בגלל החששות שלי מהניתוח, ביקשתי מבעלי שיפנה אל הרב לקבל ברכה. הרב נתן לבעלי תמר ואמר לו: "תן לאשתך לאכול מהתמר הזה, ולא יהיה ניתוח"…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה