מבית דרכי הוראה לרבנים

טלפון בשתיים וחצי בלילה

טוב שהתקשרת. מתחילת הערב גם אני וגם הרבנית אומרים תהילים בשביל אשתך שתלד בשלום. אם לא היית מתקשר – היינו אומרים תהלים עד הבוקר. טוב שהתקשרת!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

מישהו בגר בשכונת קרית משה קיבל בשורת איוב. אשתו שהייתה בהריון לא הרגישה טוב והובהלה לבית החולים. שם אמרו לה הרופאים שהילד מסכן את החיים שלה. הם סיכמו ואמרו לה שמישהו לא יצא חי מהלידה הזאת. או האמא או הילד.

ההורים לא ידעו את נפשם מרוב צער והתקשרו לרב אליהו. אמר הרב לבעל: אני מבקש ממך כי בשעה שאשתך תכנס לחדר לידה תתקשר אלי, אפילו באמצע הלילה. הרב חזר ואמר: שמעת. אפילו באמצע הלילה. אל תהסס. תתקשר אלי.

הלידה באמת התפתחה לקראת לילה, ובשעה שתים וחצי בלילה נכנסה האשה לחדר לידה. הבעל זכר את ציווי הרב אבל לא מלאו ליבו להתקשר בשעה כזו. אמנם הרב ביקש כמה פעמים שאתקשר אליו בשעה כזו, אבל הוא לא היה מסוגל.

לבסוף גבר ציווי הרב והוא התקשר כשהוא אומר לעצמו: אחרי שלוש צלצולים אני מפסיק. אם הרב ענה – ענה. אם לא אתקשר בבוקר.

אחרי צלצול ראשון הרב ענה והאב פתח בהתנצלות על השעה המאוחרת. הוא סיפר שהאישה נכנסה עכשיו לחדר לידה. אמר לו הרב: טוב שהתקשרת. מתחילת הערב גם אני וגם הרבנית אומרים תהילים בשביל אשתך שתלד בשלום. אם לא היית מתקשר – היינו אומרים תהלים עד הבוקר. טוב שהתקשרת.

מיותר לומר שהתפילות האלה עשו רושם כי גם האשה וגם התינוק יצאו חיים שלמים ובריאים מן הלידה.
(משפחת מטות, ירושלים)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

תורה

תורה קודמת לכל

כשהגיעה השעה שש אמר לי הרב: "נמשיך ללמוד". הזכרתי לו שהרבנית שתחיה אמרה שבשש מגיעה משלחת אישים חשובה ורמת דרג.. "הם הגיעו?", שאל הרב, וענה תוך כדי דיבור: "הם עוד לא הגיעו, אז אנחנו ממשיכים ללמוד"…

קדושה

אור בחדר המדרגות

לילה אחד חזרתי הביתה ב-04:00 לפנות בוקר, ורציתי לקשור את האופנוע שלי בחדר המדרגות. היה חשוך מאוד והתקשיתי למצוא את החור של המנעול. כבר התכוונתי להדליק את האור, אך הנה אני מרגיש אור מאיר מאחורי. לא אור של חדר מדרגות, אלא אור אחר…

נקיות

בשלושה מלווים יקום דבר

הרב, שכנראה זיהה את המצוקה שלנו, קיבל אותנו במאור פנים מיוחד. הוא בירך את שלושתנו ודיבר על החשיבות של שלושה מלווים לחתן!

מורה לילדי ישראל

כיצד בוחנים…

כאשר עוסקים בפרקי החינוך של הרב, כדאי לספר כיצד היה הרב בוחן תלמידים, בבואו לבקר בתלמודי תורה ובבתי ספר.

לאחר פטירתו

הרב מסייע כבר ב"שבעה"

כבר למחרת בבוקר, התקשר אליי גיסי ואמר שקהילה קדושה באחד המקומות בארץ מחפשת רב ושאל האם אני מעוניין. אמרתי שאשאל את מורי ורבי. הרב חשב ושאל האם נסעתי לקבר של הרב זצ"ל, והשבתי שכן. הוא אמר לי לקבל את ההצעה

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה