מבית דרכי הוראה לרבנים

כגודל הדירה – גודל המצווה

לרב זצ"ל הייתה חשובה מאוד מצוות יישוב הארץ. כשהיו פונים אל הרב לגבי קניית מגרש לבנות עליו בית, היה הרב אומר: "זו מצוות יישוב ארץ ישראל – על כן יש לקנות את הכי גדול"...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

לרב זצ"ל הייתה חשובה מאוד מצוות יישוב הארץ. כשהיו פונים אל הרב לגבי קניית מגרש לבנות עליו בית, היה הרב אומר: "זו מצוות יישוב ארץ ישראל – על כן יש לקנות את הכי גדול". כששאלו אותו האם לקנות דירת שלושה חדרים או ארבעה, תמיד הוא היה אומר לקנות את היותר גדול, משום מצוות יישוב ארץ ישראל.

היו אף אנשים שהיו שולחים לרב את שרטוט מבנה הבית קודם שקיבלו החלטה האם לרכוש אותו, או את תוכניות הבית לפני הבנייה, ורק לאחר אישורו של הרב, היו מבצעים את העסקה.

"רציתי לקנות מגרש במושב שלווה", מספר דורון, "התייעצתי עם הרב לגבי המכרז שהתעניינתי בו. שאלתי אותו לגבי מגרש מסוים, והוא אמר לי לקנות אותו. הצעתי במכרז מחיר זול, ובאופן לא הגיוני זכיתי במכרז. אחרי זמן מה התברר שהמגרש הזה אמור היה להימכר במחיר הכי גבוה מבין כל המגרשים במכרז, ובדרך פלא אני זכיתי בו במחיר הזול מכולם".
דורון, מושב שלווה

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

סיפורים מהעולם הבא

תיקון נשמות נפטרים

לפתע ראינו שהרב לא נמצא רק אתנו. הוא מתפלל על כלל ישראל שחיים פה עכשיו. הוא שם את לבו להתפלל גם על נשמות מדורות עברו שנמצאות בעולם העליון.

זריזות

ברית ללא ברית

כל המוזמנים כבר הגיעו, וביניהם אנשים חשובים. אם יבטלו את הברית יהיה מזה חילול השם גדול. האם יעשה ברית בשבת? על הפיתרון ההלכתי המבריק והמכבד

רוח הקודש

מי מינה אותך על הפרנסה?

הרב פנה אליי ואמר לי: בתי, הקב"ה קובע מראש השנה ועד ראש השנה את פרנסתו של כל אדם. מה שקיבלת ממשרד החינוך – תקבלי ממקום אחר, חודש בחודשו!

יראת חטא

שמחה כמוה כזכייה בפיס

לאחר תקופה קצרה סיפר לי חביליו: מאז שהרב אמר את הדברים, אני משתדל להסיר מעלי בשבת את כל המחשבות על המפעל שלי. אני קונה בכל שבוע כרטיס פיס, ונהגתי לבדוק בכל יום שישי אם זכיתי או לא. אך בעקבות דברי הרב החלטתי לא לבדוק לפני שבת אם זכיתי בפיס.

ילדים זו שמחה

בנים ובני בנים

הלכתי לרב וסיפרתי לו שהרופאים לא נותנים לבתי סיכוי להתרפא, וביקשתי ברכה. אמר לי הרב: את עוד תראי ממנה נכדים ונכדות. היא תתרפא ותתחתן ותלד בנים ובנות בעזרת ה' !

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה