מבית דרכי הוראה לרבנים

כוחה הגדול של אהבת ישראל

עוזריו של הבבא סאלי לא הבינו מה בדעתו של רבם לעשות, אך משהביאו כוסות כמצוותו, עמדו נדהמים וראו כיצד יושב רבם ומוזג כוס אחר כוס בערק, עד שמילא את כוסותיהם של כל באי הכינוס. לפחות מאה משתתפים היו שם, וכולם זכו לשתות מן הבקבוק ה"ריק"...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

אנשים יודעים לספר הרבה על כוחו של הבבא סאלי. הרב אליהו היה תמיד אומר ללמוד מה המקור של הכוח המיוחד הזה. איך לומדים ממנו. כך עשה הרב בעצמו. שמע סיפור על הבבא סאלי, וביקש לברר את נכונותו עם הבבא סאלי בעצמו. ומעשה שהיה כך היה:

כינוס גדול שנערך בביתו של הבבא סאלי, משך עשרות רבות מחסידיו ושומעי לקחו. היה שם כיבוד רב, אוכל ושתייה לכל דורש. אך פרט אחד קטן נשכח מלב המארגנים, "מַחְיָה". בכל אירוע המכבד את עצמו, דואגים יוצאי מרוקו להביא עראק לשתייה, "מַחְיָה", כלשונם. הפעם, לא רק שלא זכרו, אלא שאף כל בקבוקי הערק בביתו של הבבא סאלי אזלו. מה יעשו? והלא בלי "מַחְיָה" השמחה חסרה.

הגיעה השמועה לאוזניו של הבבא סאלי, ומייד קרא לאחד מעוזריו כי יביא לפניו בקבוק עראק. משזה שב ובקבוק בידו, לקח הבבא סאלי את הבקבוק ועטף אותו במפית שהייתה בהישג ידו. "עתה", ביקש, "הגישו לפני את כוסותיהם של אורחינו ואמלא אותן".

עוזריו של הבבא סאלי לא הבינו מה בדעתו של רבם לעשות, אך משהביאו כוסות כמצוותו, עמדו נדהמים וראו כיצד יושב רבם ומוזג כוס אחר כוס בערק, עד שמילא את כוסותיהם של כל באי הכינוס. לפחות מאה משתתפים היו שם, וכולם זכו לשתות מן הבקבוק ה"ריק".

סיפר הרב אליהו, כי הסיפור הזה נראה לו סיפור פלא מיוחד מאוד. הוא שמע אותו מכמה אנשים שסיפרו כי ראו את המעשה הזה במו עיניהם, והחליט לשאול את הבבא סאלי האם זה נכון.

באתי אל הרב ושאלתי אותו: האם זה נכון? אמר לי הבבא סאלי: לא הייתה לי ברירה. באו הרבה אנשים לשמוע דברי תורה ולא היה לי במה לכבד אותם. אז עטפתי את הבקבוק והתפללתי שתשרה הברכה בדבר הסמוי מן העין.

כך אישר הבבא סאלי בפני הרב אליהו את נכונותו של הסיפור, והסביר כי הכול נבע לא משמות קודש או מהשבעת מלאכים. הכל נבע מאהבת ישראל פשוטה.
(עו"ד איתן מלמד, ממתפללי בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

פרקי ילדות

ארוחת הבוקר שלא נאכלה

מדי יום ביומו, השכם בבוקר, היה הרב יוצא מהבית לתפילת ותיקין, יחד עם אחיו הגדול, רבי נעים.

רוח הקודש

חתן חשוב

פעם אחת הורה לי הרב לבדוק את התפילין. הבאתי אליו את הפרשיות, הוא הסתכל ואמר לי מייד שהסופר שכתב אותן היה חכם רפאל, בנו של חכם אפרים הכהן. הוא היה סופר ותיק שלא כותב הרבה. אבל בזכות סבי הרב גורג'י הוא כתב לי תפילין.

יראת חטא

שמחה כמוה כזכייה בפיס

לאחר תקופה קצרה סיפר לי חביליו: מאז שהרב אמר את הדברים, אני משתדל להסיר מעלי בשבת את כל המחשבות על המפעל שלי. אני קונה בכל שבוע כרטיס פיס, ונהגתי לבדוק בכל יום שישי אם זכיתי או לא. אך בעקבות דברי הרב החלטתי לא לבדוק לפני שבת אם זכיתי בפיס.

ענווה

פוסק שאין לפסוק כמותו

עברו כמה ימים, הטלפון מצלצל בביתנו, ומעבר לקו: "מדבר מרדכי אליהו". מובן מאליו שלא העליתי על דעתי שמדובר בכבוד הרב. מאחר שציפיתי לשמוע מה בפיו של הדובר, הבין הרב שאינני קולטת שהוא זה המדבר אלי, ושוב אמר: "מרדכי אליהו מדבר". המתנתי שוב לבאות, ואז ציין רבנו: "הרב מנחם בורשטיין נמצא לידי". רק אז הבנתי שהרב אליהו הוא הדובר אלי ושאלתי אם אני מדברת עם כבוד הרב בכבודו ובעצמו…

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

יין של ארץ ישראל

סיפר הרב, שפעם הוא נסע להשתתף בכנס חשוב בחוץ לארץ שישבו בו שועי עולם, רבנים ונגידים, מנהיגי קהילות ובעלי השפעה.

רוח הקודש

כי בי ירבו ימיך

אמי האמינה לרב ולא הלכה לעשות הפלה, אבל חשש קטן קינן בלבה בגלל מה שאמרו לה הרופאים בבדיקה ההיא. האם באמת הרב רואה יותר טוב מכל המכשירים של הרופאים? תמהה בלבה.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה