מבית דרכי הוראה לרבנים

כל המשמח חתן וכלה

נסענו אתו מייד לבית-החולים "שערי צדק", ובמשך לילה שלם ניסו להחזיר לו את העצם למקומה, כשהוא מורדם, אך ללא הועיל! זאת הייתה אחת הפעמים שראינו בחוש איך ברכותיו של הרב מתקיימות. איך הוא פועל מעבר לזמן ולמקום...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הבן שלנו, אליהו-דוד נ"י, נולד אחרי המון תפילות. ב"ה, הוא ילד שכל מי שרואה אותו אומר שהוא צדיק וטהור. אליהו-דוד אוהב מאוד לרקוד בחתונות ולשמח חתן וכלה, לכן לקחתי אותו לחתונת בת-דודתי ביישוב שעלבים בכ"א באב התשס"ט. בחתונה הוא נפל, והיד נשברה לו בצורה קשה ביותר!

נסענו אתו מייד לבית-החולים "שערי צדק", ובמשך לילה שלם ניסו להחזיר לו את העצם למקומה, כשהוא מורדם, אך ללא הועיל!

לקראת הבוקר הרופא הסביר לנו שאין ברירה וצריך להכניס את הילד לניתוח, וכך עשינו. בעלי חתם על המסמכים וביקש ממני ללכת לרב מרדכי אליהו זצ"ל לבקש ברכה לניתוח.

הגעתי לאחר תפילת שחרית לבית הרב, ותוך כדי שאני דופקת על הדלת מתקשר בעלי ואומר שהבן שלנו יוצא עוד מעט מחדר ניתוח.

מייד אחר כך ראיתי את הרב אליהו, והוא אמר לי דבר מוזר ביותר: לא ינתחו את הילד, יהיה לו נס והכול יסתדר. לא הבנתי את דבריו של הרב, הרי הניתוח כבר היה והילד אמור ממש עכשיו לצאת מחדר הניתוח.

כשחזרתי לבית-החולים, גיליתי לתדהמתי שכדבריו של הרב כן היה. קרה נס, והרופאים הצליחו להכניס את העצם למקומה בלי שום ניתוח. האמת היא שגם הם היו קצת מופתעים מעצמם, כיוון שהם לא הצליחו לעשות את זה כל הלילה, והנה פתאום אחרי שהם מתייאשים – הם מצליחים. הם לא הבינו מה קרה בדיוק באותה שעה שהם הצליחו לעשות זאת.

זאת הייתה אחת הפעמים שראינו בחוש איך ברכותיו של הרב מתקיימות. איך הוא פועל מעבר לזמן ולמקום.
(משפחת חדד, ירושלים)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

מורה לילדי ישראל

כיצד בוחנים…

כאשר עוסקים בפרקי החינוך של הרב, כדאי לספר כיצד היה הרב בוחן תלמידים, בבואו לבקר בתלמודי תורה ובבתי ספר.

רוח הקודש

ברכה מדויקת

לאחר זמן מה, התרחש נס גדול לבננו. הוא נפל לבריכה עם בגדיו, וחבר בכיתה א' משך אותו והעלהו מן המים. רק אז הבנתי את פשר מילות הברכה הקצרות והמדויקות, ברוח קודשו של מורנו ורבנו הרב זצ"ל.

טהרה

כוחה הגדול של אהבת ישראל

עוזריו של הבבא סאלי לא הבינו מה בדעתו של רבם לעשות, אך משהביאו כוסות כמצוותו, עמדו נדהמים וראו כיצד יושב רבם ומוזג כוס אחר כוס בערק, עד שמילא את כוסותיהם של כל באי הכינוס. לפחות מאה משתתפים היו שם, וכולם זכו לשתות מן הבקבוק ה"ריק"…

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

הנסיעות לקהילות ישראל

כאשר התמנה הרב לשמש כרב הראשי לישראל, הוא החליט שלא להסתפק ברבנות המקומית בארץ ישראל, אלא קיבל על עצמו לפעול בכל קהילות ישראל בעולם.

תורה

מסירות נפש לתורה

ואז אמר הרב לרופא: "חטאתי, עוויתי ופשעתי שלמדתי תורה ולא הלכתי לרופא מוקדם יותר".

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה