מבית דרכי הוראה לרבנים

לא למדתי לכעוס

שיהודי בא לבקש ברכה בעבור חבירו.. בהמשך מבקש אותו יהודי מהרב שלא יכעס על כך שחברו לא עשה מה שהרב אמר... השיב לו הרב: "מעולם לא כעסתי ולא הקפדתי. עדיין לא למדתי לכעוס".

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

תגיות:

כל מי שהכיר את הרב זצ"ל ידע שהרב לא כועס אף פעם. סיפר פעם שלום כהן, כי חבר שלו בא לבקש עצה וברכה מהרב בעניין כלשהו, ולבסוף לא עשה מה שהרב אמר לו. שלום הרגיש לא נעים וביקש שהרב לא יכעס על כך שחברו לא עשה מה שהרב אמר. השיב לו הרב: "מעולם לא כעסתי ולא הקפדתי. עדיין לא למדתי לכעוס".

פעם אחת דיבר הרב על כעס, כפי שמספר ישראל טוויל, חזן בבית-הכנסת "היכל יעקב": לאחי היה התקף לב, קרע באבי העורקים. לקחו אותו מייד לבית-החולים "שערי צדק" ואמרו לו שצריך ניתוח דחוף. אמר לי אחי: אני לא עושה שום ניתוח בלי ברכת הרב. זה היה כבר אחרי חצות לילה. הרופא אמר לנו להזדרז, כי זה לא קשור לרב, זה קשור לרופאים. אבל אחי לא זז בלי ברכת הרב.

התקשרתי וביקשתי אלף סליחות על השעה המאוחרת. אמר לי הרב: "הייתי כועס עליך אם לא הייתה מצלצל. שיעשה את הניתוח, ואני עושה פדיון נפש".

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

זריזות

האופי כן קובע

אם הרב יכול לצחוק ולנשום בעוצמה כזאת שקרעה את המסכה מעל פניו, נראה כי התפילות כבר עשו את שלהן והרב אינו נצרך עוד לטיפולינו…

תורה

במלוא הדרו

משגמלה ההחלטה בלבו של חכם סלמאן לעלות לארץ ישראל, החל חכם כנוש מסכם את דבריו, "בא לפני רבנו יוסף חיים והרצה בפניו שאלתו – עם מי ילמד קבלה כשיגיע לארץ ישראל?

דן דין אמת

לראות מאחורי המילים

כשישבתי בבית הדין, תבע אדם אחד מוסד גדול. טענתו היתה, שהמוסד שילם לו עבור אמירת קדישים לנפטרים גלמודים,

לאחר פטירתו

היהלומים שבכתר

הלכתי לרבנית צביה, והיא נתנה לי חתיכות מהאתרוג למסור להם, תוך כדי שהיא מזהירה אותי ואומרת: תשמור על חתיכות האתרוג הללו יותר מיהלומים. אלו חתיכות מהאתרוג שהרב עשה בו הקפות בסוכות. תן לזוג שיברך עליהן ויאכל אותן בשעה הראויה.

טהרה

התפילין של בר-כוכבא

איך יגאל ידין לא התעורר להניח תפילין כשהוא רואה כי לוחמי בר-כוכבא התמידו במצווה הזאת בתנאים כל כך קשים? האם קשר הדורות לא עורר אותו לראות שאנחנו היום ממשיכים את דרכם בתפילין ובמקוואות ובירושת הארץ? הרב אמר לנו שיגאל ידין הסתכל על התפילין כמו פרופסור, וזה לא כמו שאנחנו מסתכלים עליהן…

טהרה

בכל יום שיבוא – ממש

אבל הוא לא היה מוכן בשום פנים ואופן להוציא מפיו פסק הלכה שיוצא מתוך הנחה שהמשיח לא יבוא עד תשעה באב, והוא יהיה יום אבל. מי אמר לך שתשעה באב לא יהיה יום של שמחה? שאני אפסוק פסק הלכה שיוצא מתוך הנחה שגם השנה יהיה תשעה באב? לא מוכן!

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה