מבית דרכי הוראה לרבנים

לבוקר ימין רינה

בשלב כלשהו התקשרו אנשיו של בנימין נתניהו אל סבא הרב, והוא אמר להם: "לערב ילין בכי, ולבוקר רינה". הייתי בטוח כי אם סבא אומר כך – כך יהיה. חזרתי לביתי בצפת רגוע ושליו...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

סבא הרב זצ"ל לא היה מתערב בדרך כלל בבחירות. הוא היה אומר שבכל אחת מהמפלגות יש משהו טוב. אם הוא היה יכול – הוא היה מצביע לכולן. לשואליו היה אומר להצביע למפלגה דתית.

לאחר רצח רבין הייתה הסתה גדולה כנגד הרבנים והציבור הדתי מצד השמאל. בבחירות הללו סבא התפלל בכל לבו להצלחתו של בנימין נתניהו, שהתמודד בבחירות ישירות מול שמעון פרס, מועמד השמאל.

בימים ההם היה ברור לכל כי שמעון פרס הולך לנצח. כל הסקרים הראו ניצחון ברור שלו למול בנימין נתניהו, שהתקשורת ייחסה לו את ההסתה שהביאה לרצח רבין. לאורך כל תקופת הבחירות סבא עודד את בנימין נתניהו, וביום הבחירות הוא צם והתפלל כל היום. אותנו הוא שלח לעזור במטה הבחירות, וכך עשינו.

בלילה התפרסמו תוצאות המדגם של הטלוויזיה, שבישרו כי שמעון פרס ניצח. באותה שעה הייתי בבית של סבא, והוא אמר לי: הם טועים. נתניהו ניצח. זה היה קצת הזוי, כי כל השמאל כבר חגג. יוסי שריד אמר: יש אלוקים. וסבא אמר לי: הוא עוד לא יודע כמה יש אלוקים.

בשלב כלשהו התקשרו אנשיו של בנימין נתניהו אל סבא הרב, והוא אמר להם: "לערב ילין בכי, ולבוקר רינה". הייתי בטוח כי אם סבא אומר כך – כך יהיה. חזרתי לביתי בצפת רגוע ושליו.

בבוקר מוקדם העיר אותי אבא, שקם לתפילת ותיקין, ואמר לי בשמחה: "עמיחי, מהפך! נתניהו ניצח!"

"אבא, אני יודע", השבתי לו בביטחון, "סבא אמר לי את זה אתמול בערב".

"אז הנה, זה קורה", אמר אבא, והלך להתפלל.
(הרב עמיחי אליהו, נכד הרב)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

תורה

הלכה למעשה

באחד משיעורי הרב פונה אליו אחד המשתתפים: כבוד הרב אומר דברים שאין בהם טעם, כי מה לפירורים של חמץ ולספרים? אין אלו אלא דברי חסידות בעלמא ותו לא, וכי מי אוכל פירור שנמצא בספר?!

רוח הקודש

האולטרסאונד הכי טוב

לאחר שבוע וחצי אשתי פנתה לבדיקות. "אין שום התפתחות", הרופא דבק בגרסתו לנוכח מראה האולטרסאונד, "כל יום שהעובר עדיין ברחמך עושה רק נזק, אין עוד מה לעשות". החלטנו להתקשר לאחר הפרופסורים שהרב נתן לנו את מספר הטלפון שלו. סיפרנו לו על המקרה שלנו, ולאחר שהוא שמע שהרב אליהו הוא שהפנה אותנו אליו אמר: " פגישה ראשונה אצלי עולה 7,000 שקלים, אבל אם הרב אליהו אמר לכם שהוא רואה עובר שמתפתח – אין טעם שתבואו אלי, חבל על הכסף שלכם!". רצינו להיות בטוחים בדבריו, אך הוא חתם את הנושא: "אם הרב אליהו ראה – זה האולטרסאונד הכי טוב!".

קדושה

מלחמת בני האור בבני החושך

שמתי את הרכב במוסך ובאתי לספר לרב מרדכי אליהו מה שקרה לנו. הוא אמר לי: "השטן מתנכל לך. בכל פעם שתיסע לדבר של קדושה – יהיו לך תקלות. אם תוותר על המשימה הקדושה – הרכב ייסע ללא בעיות".

פרקי ילדות

ומתוקים מדבש ונופת צופים

כשהיה הרב ילד קטן והפרנסה עוד היתה מצויה, היו הילדים מקבלים בכל שבוע חצי גרוש מהאמא, בתור דמי כיס, כדי שיהיו שמחים ויקנו לעצמם מיני מתיקה.

טהרה

מתי קאתי מר?

בתשעה באב, לפני תחילת אמירת הקינות, היה הרב זצ"ל נוהג להסתכל לעבר חלונות בית-הכנסת לראות האם יש שינוי כלשהו בחוץ, אולי בא משיח. כשהיה רואה שהוא לא בא היה אומר לנו מתוך אנחה כבדה: אני רואה שהמשיח מתעכב, אז נתחיל…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה