מבית דרכי הוראה לרבנים

מלחמת בני האור בבני החושך

שמתי את הרכב במוסך ובאתי לספר לרב מרדכי אליהו מה שקרה לנו. הוא אמר לי: "השטן מתנכל לך. בכל פעם שתיסע לדבר של קדושה – יהיו לך תקלות. אם תוותר על המשימה הקדושה – הרכב ייסע ללא בעיות".

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

אנחנו עוסקים בחילוץ בנות יהודיות שנפלו בידי ערבים, והמשימה הזאת היא מאוד מסוכנת. גם פיסית וגם רוחנית. מצד הערבים זו מלחמה לחסל את העם הזה לאט לאט. אבל יש כאן גם עניינים רוחניים מאוד גדולים. מלחמת בני האור בבני החושך. על-מנת להבין את עומק המלחמה הרוחנית, אספר לכם את הסיפור הזה שהתרחש עם הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שהדריך וליווה אותנו בכל צעדיו.

היינו צריכים לרכוש רכב חדש עבור הפעילויות השונות היוצאות תחת ידינו. עוד קודם שהספקנו לרכוש את הרכב, כשהייתי אצל הרב הוא פנה אלי ואמר: "דע כי תאונות ותקלות רבות צפויות לך עם רכבים שבהם תיסע". הוא אף הסביר את דבריו: "בגלל שאתה מוציא מהטומאה ומחזיר לקדושה, ואתה מתגרה כביכול בסטרא אחרא, אז השטן מחפש אותך, רודף אחריך וינסה לעצור אותך בכל דרך. אך אל תפחד, דע כי אתה שמור", החל הרב מרגיע אותי למשמע הדברים הקשים, "ומכיוון שאתה שמור, הסטרא אחרא לא תוכל להזיק לך בגוף ונפש, על כן יקרו לך כל מיני תקלות ברכבך בלבד".

רכשנו רכב, ומהעת בה נרכש הרכב, לא הייתה פעילות ללא תקלה אתו. למשל, כשהיינו צריכים לחלץ בחורה שחיה עם ערבי בחיפה, יצאנו לבצע את הפעולה על-פי ברכתו של הרב אליהו, אך באמצע החילוץ נתקע הרכב. לא יכולנו להמשיך את המבצע. רק סיעתא דשמיא מיוחדת הועילה לנו ובסוף הגיע רכב של "יד לאחים" וביצענו את החילוץ בהצלחה.

שמתי את הרכב במוסך ובאתי לספר לרב מרדכי אליהו מה שקרה לנו. הוא אמר לי: "השטן מתנכל לך. בכל פעם שתיסע לדבר של קדושה – יהיו לך תקלות. אם תוותר על המשימה הקדושה – הרכב ייסע ללא בעיות".

הוצאנו את הרכב מהמוסך. "הוא כמו חדש", אמר לי המוסכניק, ואכן אחר כברת דרך הסכמתי אתו בלבי. הרכב נסע כהלכה, ושום בעיות צפויות לא נראו לעין. נסענו לכיוון ים המלח למשימת חילוץ של בת ישראל כשרה מידי הסטרא אחרא, והרכב החל להשמיע קולות. לא עבר זמן רב והוא נעצר כמעט באמצע הכביש.

נהגים שהבחינו במתרחש עצרו לעזור לי. כבלים, פיוזים, ניסיונות הנעה חוזרות ונשנות, אך כלום לא עזר, הרכב כאילו מת. אף אחד לא הצליח להבין מה התקלה. התקשרתי למוסכניק שידעתי שנמצא באזור וביקשתי את עזרתו. כעבור זמן מה הוא הגיע, בדק את הרכב, וסיכם "הכול תקין". גם הוא ניסה להתניע, אך הרכב לא נענה למפתח שלו.

במשך שעה וחצי עמדנו שם. כשהבטתי בשעון הבנתי שהמשימה התבטלה. הודעתי לצוות שלי שהמשימה התבטלה וחוזרים לירושלים. התקשרתי לגרר ונזכרתי בדבריו של הרב שאמר: "אם תוותר על המשימה הקדושה – הרכב ייסע ללא בעיות". נכנסתי לרכב והתיישבתי ליד ההגה. סובבתי את המפתח, ואכן הרכב התניע, הכול פעל כראוי.

החזרתי את הרכב למוסך וסיפרתי שהייתי תקוע אתו שעה וחצי. הוא ביצע בדיקה מקיפה ובישר לי: "חצרוני, אתה מדומיין, הכול תקין כמו שאמרתי לך אתמול, כמו חדש".

הפנמתי סופית את דבריו של הרב. לא היה שום הסבר טבעי למה שהתרחש באותו לילה עם הרכב. רק ויתרתי על הפעילות שבקדושה, והכול פעל כשורה, ממש כמו שאמר לי הרב.
(הראל חצרוני, הזוּלָה של חצרוני ou ישראל)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

טהרה

כוחה הגדול של אהבת ישראל

עוזריו של הבבא סאלי לא הבינו מה בדעתו של רבם לעשות, אך משהביאו כוסות כמצוותו, עמדו נדהמים וראו כיצד יושב רבם ומוזג כוס אחר כוס בערק, עד שמילא את כוסותיהם של כל באי הכינוס. לפחות מאה משתתפים היו שם, וכולם זכו לשתות מן הבקבוק ה"ריק"…

בית נאמן בישראל

כך היא דרכה של תורה… וחיי צער תחיה!

הבית שהקימו הרב והרבנית, בית צנוע, חסר אמצעים ומתקיים בקושי, אך בית מלא אורה ושמחה, בית שמעולם לא נשמעה בו תלונה ולא נאחזה בו אנחה.

יראת חטא

שאלת חלום

בערב פסח אחד הרב קם באמצע הלילה ואמר לרבנית: יש חמץ בבית. הרבנית זינקה מהמיטה ואמרה: עבדתי כל כך קשה לפסח כדי שיהיה לנו חג כשר, אם יש חמץ אני לא נשארת בבית הזה לדקה אחת. נלך לילדים..

רפואה וחיים

ניתנה רשות לרב לרפא

הרופא אמר לי לבוא לביקורת בעוד שלושה חדשים. כשבאתי אחרי שלושה חודשים לביקורת, שוב לא היה לי כלום. אמר לי הרופא: אינך צריך לבוא יותר לביקורת. ואם חלילה יחזרו הכאבים, אתה כבר יודע למי לפנות….

בית נאמן בישראל

חתונה של צנע…

תקופת חתונתו של הרב, היתה תקופה קשה של מחסור במוצרי מזון וכולם היו חייבים להצטמצם מאד.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה