מבית דרכי הוראה לרבנים

מסירות נפש לתורה

ואז אמר הרב לרופא: "חטאתי, עוויתי ופשעתי שלמדתי תורה ולא הלכתי לרופא מוקדם יותר".

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

בערב שבת קודש פרשת קרח תשס"א זכינו בחסדי ה' וברחמיו העצומים ללוות את מו"ר זצ"ל לפני מנחה מביתו לבית הכנסת. בדרך שאלתי אותו: "מונו זו חולשה בכבד שגורמת לחולשה בכל הגוף. והרופאים אמרו למי שיש לו את זה שהוא צריך לנוח הרבה, והוא מרגיש שזה יצר הרע של בטלה. האם צריך להילחם בזה וללמוד תורה או שצריך לנוח?" אמר לי הרב: "צריך לנוח".
שאלתי אותו: "אפילו הרופאים אמרו שמונה שעות בלילה לישון וארבע שעות ביום?" אמר לי: "אפילו ככה, צריך לנוח".
הרב סיפר לי שבצעירותו הייתה תקופה שבה למד יותר משמונה-עשרה שעות ביממה ויום אחד הרגיש כאב שיניים. אמר לעצמו: "זה יצר הרע, צריך להמשיך ללמוד". המשיך ללמוד וכאב השיניים התחזק, אמר לעצמו: "זה יצר הרע, צריך להמשיך ללמוד". המשיך ללמוד וכאב השיניים התעצם עד שלא יכול היה לאכול ואחרי שלושה ימים כבר לא יכול היה לפתוח את הפה ואז בלית ברירה הלך לרופא וכשפתח את פיו התעלף מייד. הרופא אמר שצריך לעשות ניתוח ואז אמר הרב לרופא: "חטאתי, עוויתי ופשעתי שלמדתי תורה ולא הלכתי לרופא מוקדם יותר". אחר כך אמר לו הרופא שצריך לנוח שבוע, אבל הוא נח שעה וחזר ללמוד. כך סיפר לי הרב על עצמו והאיר לי פנים, ב"ה.
(אריאל אברהם לוי, חברון)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

בין אדם לחברו

מחילה מראש

לפני שאנחנו מתחילים, אני רוצה לבקש ממך מחילה מראש אם אפגע בך במהלך העבודה… את המשפט המדהים הזה אמר מרן לעורך ספרי ההלכה של הרב…

תורה

שותף בניהול העולם

פעם אחת הרב נכנס למקום שבו אנחנו עושים את ההרצאות. הוא הסתכל על האולם, שהיה למעשה מרתף, ואמר לנו: זה מקום קטן, אתם צריכים מקום גדול פי אלף מהמקום הזה!

בין אדם לחברו

להרגיש בצרת חברו

הרב זצ"ל היה מלמד אותנו לשים לב אחד לכאבו של השני. להתעניין בשלומם של חברינו. להרגיש אותם ממש ! ביטוי מעשי בלכך בסיפור הבא

זריזות

כשכשהעננים מתפזרים גם בניסי ניסים

פעם הרב אמר לחזן להגיד את הפסוק: "כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ מַעֲשֵׂה אֶצְבְּעֹתֶיךָ יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה", מייד אחרי שהחזן אמר – נגלתה הלבנה, וראינו את השמים ואת הירח והכוכבים. כל כך התרגלנו לזה, שלא חשבתי שזה מעשה מיוחד!

ילדים זו שמחה

שלוש בכרס אחת

בדיוק כשבתי הגיעה לביתם, הוציאה הרבנית שתחיה את התמונה של שלוש הבנות הרוכבות על האופניים. היא סיפרה שהיא שומרת את התמונה הזאת כבר שנים רבות ומשתמשת בה כדי לעודד נשים לשמור על העוברים שלהן. היא סיפרה את הסיפור של ההיריון, את דברי הרופא ואת ההחלטה שלנו והתוצאה הברוכה.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה