מבית דרכי הוראה לרבנים

עובד ה' בכל לבו

כשסבא שמע את המילה "מצווה", הוא לא היה יכול לעמוד בפניה והסכים לערוך את החופה. וכך היה מספר מו"ר הרב מרדכי אליהו: כל הדרך אל החופה הוא היה הולך כפוף, בעצבות ואנינות. וכשנכנס למקום החופה, הוא היה שמח ומאיר פנים. כל מי שהיה רואה אותו – היה שמח.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

דוד שלי נהרג כשעלה על מוקש בעת שירותו הצבאי, ואביו חכם יאיר גורג'י ז"ל מיאן להתנחם. הרב מרדכי אליהו זצ"ל הכיר בצערו של סבי, והיה הולך כל יום אחרי התפילה לנחמו ולחזק את רוחו. מדי יום, לפני שהיה הולך לבית-הדין, היה נכנס אל בית סבי ז"ל ומדבר אתו קצת דברי תורה. משם היה ממשיך לבית-הדין.

אחרי שלושים יום של אבלות בא הרב מרדכי אליהו אל סבי וביקש ממנו לערוך חופה לחתן יתום. אבל סבא מאן ללכת. איך אלך שלושים יום אחרי מות בני ז"ל? אמר. מה יגידו אנשים? אבל חכם מרדכי לא ויתר בקלות. הוא אמר לסבי: הבחור הזה ציפה כל ימיו שאתה תערוך לו את החופה בשמחה כמו שאתה רגיל לעשות. ומצווה לשמח יתומים ואלמנות.

כשסבא שמע את המילה "מצווה", הוא לא היה יכול לעמוד בפניה והסכים לערוך את החופה. וכך היה מספר מו"ר הרב מרדכי אליהו: כל הדרך אל החופה הוא היה הולך כפוף, בעצבות ואנינות. וכשנכנס למקום החופה, הוא היה שמח ומאיר פנים. כל מי שהיה רואה אותו – היה שמח. איך שהוא יצא מבית המשתה, חזרה לשכון עליו העצבות על מות בנו האהוב.

היה אומר עליו הרב אליהו: זה עובד ה'!

יש פסוק בספר משלי (כ"ז, כ"א) שאומר: "מַצְרֵף לַכֶּסֶף וְכוּר לַזָּהָב וְאִישׁ לְפִי מַהֲלָלוֹ". לפי מה שאדם מהלל, אתה יודע מה הוא. במה שהרב היה מהלל את חכם גורג'י – כך היה אפשר להלל אותו. עובד ה' בכל לבו.
(הרב דוד מנחם, קריית-משה, ירושלים)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

הרב הראשי לישראל

הבשר שהוחלף בטעות

סיפור דומה סיפר יהודי ששימש כמשגיח בבית המלון 'קיסר' בירושלים:

רוח הקודש

צדיק כתמר יפרח

כחודש לפני הלידה, בחג הסוכות, היה כנס של "אלפי מנשה" – הקבלת פני רבו לרב מרדכי אליהו זצ"ל באולם "אפיריון" הסמוך למקום מגורינו. בגלל החששות שלי מהניתוח, ביקשתי מבעלי שיפנה אל הרב לקבל ברכה. הרב נתן לבעלי תמר ואמר לו: "תן לאשתך לאכול מהתמר הזה, ולא יהיה ניתוח"…

לאחר פטירתו

חלום של ערבית

בוקר אחד התקשר אלי הבעל וסיפר לי שהוא חלם בלילה את הרב מרדכי אליהו זצ"ל בא אליו בחלום ואומר לו: תקפיד על תפילת ערבית ובעזרת ה' יהיו לכם ילדים משלכם!

לאחר פטירתו

פדיון נפש

למחרת בבוקר התעוררתי מההרדמה בעקבות הניתוח, והצוות הרפואי שבא לבדוק אותי לא האמין שאני מסוגל להזיז את הידיים ואת הרגליים.

ענווה

נדבת שבת

בשקט היה הרב אומר לנו שזוהי "נדבת שבת". איך אתה יכול לתת צדקה בשבת? הרי אין לך אפשרות לתת כסף לעני. הכבוד שאנחנו נותנים להם – זוהי נדבת השבת שלכם…

רוח הקודש

ברכה מדויקת

לאחר זמן מה, התרחש נס גדול לבננו. הוא נפל לבריכה עם בגדיו, וחבר בכיתה א' משך אותו והעלהו מן המים. רק אז הבנתי את פשר מילות הברכה הקצרות והמדויקות, ברוח קודשו של מורנו ורבנו הרב זצ"ל.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה