מבית דרכי הוראה לרבנים

עוד הם מדברים ואני אשמע

דקות ספורות לאחר מכן התקשרה אשתו של אותו מלמד והזעיקה אותו הביתה. התחילו לה כאבים לא מוסברים והיא צריכה אותו דחוף. הוא ביקש רשות ללכת באמצע הביקור של הרב מרדכי אליהו, ואני אמרתי בלבי: הנה, הברכה של הרב מתקיימת. טרם יקראו ואני אענה, עוד הם מדברים ואני אשמע!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

אני מלמד בכולל "נר התורה" וגם מנהל בתלמוד-תורה "ויאמר יצחק" – "במסילה נעלה". הרב אליהו זצ"ל היה מגיע אלינו לעתים להעביר שיעורים, הן בישיבה והן בתלמוד-תורה, לחזק את התלמידים. הכרנו את כוחו וכוח גזרותיו ובכל פעם מחדש שמחנו על בואו.

באחת הפעמים כשהרב היה אצלנו, ניגש אליו אחד המלמדים בתלמוד-תורה וביקש ברכה. אשתו הייתה מעוברת, והעובר שכב לרוחב הבטן, מאוזן. מצב כזה עלול להקשות מאוד על הלידה. הרב שאל לשמה של האישה ובירך, וגם סימן בידו תנועה שהתינוק יתהפך.

זה קרה ממש ברגע שהרב אמר את דבריו. דקות ספורות לאחר מכן התקשרה אשתו של אותו מלמד והזעיקה אותו הביתה. התחילו לה כאבים לא מוסברים והיא צריכה אותו דחוף. הוא ביקש רשות ללכת באמצע הביקור של הרב מרדכי אליהו, ואני אמרתי בלבי: הנה, הברכה של הרב מתקיימת. טרם יקראו ואני אענה, עוד הם מדברים ואני אשמע.

ובאמת כך היה. אותו מלמד הגיע עם אשתו לבית-החולים כשהיא סובלת מכאבים. בבית-החולים בישרו לה: העובר שהיה שוכב לרוחב הבטן התיישר וראשו נמצא בדיוק בתנוחה שבה הוא צריך להיוולד.

זה היה ממש פלאי לחוש את הברכה מתממשת באותו הרגע שהרב מברך. גדולים מעשי צדיקים.
(הרב משה חיוני, ראש כולל "נר התורה"(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

טהרה

שירת בית המקדש

פעם הרב ביקש ממני לשיר את השיר "ידידי השכחת" כמו שהסבא שלי היה שר. היה שם פייטן ששמע אותי וצירף לשיר פתיחה ממנגינה ערבית. הרב מאוד לא אהב את זה, ואמר לי בלחש: "ולא קרב זה אל זה". למה הפייטנים לוקחים מנגינות של ערבים? שהם יחברו מנגינות. שיחברו שירה חדשה, שירה משלנו!

רוח הקודש

שניים אוחזין בטלית

הוא התרגש מאוד, לקח את הטלית שלו, ניגש לכבוד הרב ואמר לו: כבוד הרב, שלום קשר לי את הטלית הזאת. הרב לקח את הטלית ואמר: לא, שלום לא עשה את זה. אותו אדם התפלא, לקח את הטלית, הסתכל וראה שבטעות הוא לקח טלית אחרת…

רוח הקודש

מקדים רפואה למכה

בבוקר יום שישי אחד באתי אליו כתמיד עם פתק לברכה. הרב קרא את הפתק, ולאחר מכן הרצינו פניו והוא קימטו בחוזקה ונטלו עמו. הדבר היה בעיני לפלא…

תורה

הגבהת הנעל לשידוכים

איך מרן הרב פסק לבחור שרצה להגביה את קומתו הפיזית באמצעים מלאכותיים ובכך אולי לגנוב את דעתה של המשודכת?

תורה

הארת ראש-חודש

יהודי קשיש וירא שמיים גדול מתרעם על האנשים ששוכחים להזכיר בראש חודש "יעלה ויבוא" תמיהתו גדולה שבעתיים על כך שאותם יהודים גם אינם מרגישים הארה של ראש חודש… את התשובה לכך קיבל מהרב עוד באותו יום

נקיות

טלפון בשתיים וחצי בלילה

טוב שהתקשרת. מתחילת הערב גם אני וגם הרבנית אומרים תהילים בשביל אשתך שתלד בשלום. אם לא היית מתקשר – היינו אומרים תהלים עד הבוקר. טוב שהתקשרת!

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה