מבית דרכי הוראה לרבנים

פוסק שאין לפסוק כמותו

עברו כמה ימים, הטלפון מצלצל בביתנו, ומעבר לקו: "מדבר מרדכי אליהו". מובן מאליו שלא העליתי על דעתי שמדובר בכבוד הרב. מאחר שציפיתי לשמוע מה בפיו של הדובר, הבין הרב שאינני קולטת שהוא זה המדבר אלי, ושוב אמר: "מרדכי אליהו מדבר". המתנתי שוב לבאות, ואז ציין רבנו: "הרב מנחם בורשטיין נמצא לידי". רק אז הבנתי שהרב אליהו הוא הדובר אלי ושאלתי אם אני מדברת עם כבוד הרב בכבודו ובעצמו...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

היינו בקשר עם ראש מכון פוע"ה, הרה"ג הרב מנחם בורשטיין שליט"א, כדי לקבל הדרכה ופיקוח הלכתי בתקופה שהיינו בטיפולי פוריות. בשלב מסוים הרב בורשטיין הציע לנו לעבור לטיפול שלא ניסינו עד כה ושהיה די חדש בארץ. אמרנו לרב בורשטיין, שעד כמה שידוע לנו אין דעתו של הרב אליהו זצ"ל להתיר טיפול מסוג זה. הרב בורשטיין, שהוא מלא וגדוש גם בחמלה ואהבת הבריות, לא ויתר והציע לקבוע פגישה בביתו של הרב אליהו כדי להיוועץ עמו. הפגישה נקבעה לשעה 22:00 בלילה.

הרבנית אליהו שתחיה פתחה לנו את הדלת במאור פנים, וציינה בפנינו שהרב חזר הביתה לא מזמן, ואינו חש בטוב; אם העניין דחוף אנו מוזמנים להיכנס. החלטנו שלא להיכנס, וסיכמנו שנקבע לזמן אחר. עברו כמה ימים, הטלפון מצלצל בביתנו, ומעבר לקו: "מדבר מרדכי אליהו". מובן מאליו שלא העליתי על דעתי שמדובר בכבוד הרב. מאחר שציפיתי לשמוע מה בפיו של הדובר, הבין הרב שאינני קולטת שהוא זה המדבר אלי, ושוב אמר: "מרדכי אליהו מדבר". המתנתי שוב לבאות, ואז ציין רבנו: "הרב מנחם בורשטיין נמצא לידי". רק אז הבנתי שהרב אליהו הוא הדובר אלי ושאלתי אם אני מדברת עם כבוד הרב.

הרב שוב הציג את עצמו בשמו הפרטי, וציין שמאחר שהפגישה התבטלה התקשר אלי ביחס לטיפול. הוא אמר ששמע את הפרטים מהרב בורשטיין, והורה לי לקבל את הטיפול. אמרתי שאינני ששה לכך, גם על-פי הכתוב בספרי אמונה ובספרים הקדושים. ועוד שיש מחלוקת גדולה בין הפוסקים והדברים לא התבררו דיים וגם הרב עצמו אינו מתיר זאת. אומנם הרב בורשטיין ציין בפני שהרה"ג הרב נחמיה זלמן גולדברג שליט"א מתיר, אלא שאנו פוסקים על-פי הגאון הרב אליהו שליט"א.

מייד השיב לי רבנו: "אם אני הפוסק שלכם, במקרה שלכם אני פוסק שעליכם לפסוק כמו הרה"ג הרב גולדברג שליט"א. ברכה והצלחה".
יסכה בוחניק, מרצה במכללה לבנות, ירושלים) )

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

בית נאמן בישראל

כך היא דרכה של תורה… וחיי צער תחיה!

הבית שהקימו הרב והרבנית, בית צנוע, חסר אמצעים ומתקיים בקושי, אך בית מלא אורה ושמחה, בית שמעולם לא נשמעה בו תלונה ולא נאחזה בו אנחה.

תורה

חרבו נטויה על ירושלים

משראה הרב את המוט הגבוה הוא אמר: "וְחַרְבּוֹ שְׁלוּפָה בְּיָדוֹ – נְטוּיָה עַל יְרוּשָׁלִָם". הזדעזעתי. הרב אליהו היה נזהר מאוד בלשונו, והפסוק הזה מדבר על המגיפה שהייתה בימי דוד המלך. תחילתו של אותו פסוק מספרת שדָוִד המלך נושא אֶת עֵינָיו ורואה אֶת מַלְאַךְ ה' עֹמֵד בֵּין הָאָרֶץ וּבֵין הַשָּׁמַיִם, ובעקבותיו דוד והזקנים נופלים ומכסים את עיניהם בשקים!

תורה

הראש שלי והראש של חכם מרדכי שווים

פעם אחת בא אהרון אבוחצירא, כאשר היה שר בממשלה, ורעיון היה בידו להעלות את קברו של האביר יעקב אבוחצירא זצ"ל ממצרים לארץ ישראל, ובא לבבא סאלי זצ"ל לשואלו על רעיונו – מה ענה לו הבבא סאלי זיע"א?

קדושה

תמונת ה' לנגד עיניו

שאלתי את עצמי אם אני עד למשהו מיוחד, ענק, לא רגיל, או שזה רק דמיון. השכל אמר לי: זה רק נדמה לך. אין דברים כאלה. אבל העיניים רואות!

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה