מבית דרכי הוראה לרבנים

קידוש של ליל שבת שקידש את העיניים והזולת

איך נהג הרב באישה אלמנה שהוזמנה לביתו, אך באה ללא דרך-ארץ, בלי כיסוי ראש וללא שרוולים. ממש לא בצניעות ?

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

לפעמים אדם רוצה לקיים את ההלכה אבל זה עלול לפגוע באנשים אחרים שלא מכירים את ההלכה ועלולים לצאת נפגעים ממך. מה עושים במקרים כאלה. סיפר הרב זצ"ל: פעם הזמנו אישה אלמנה לביתנו, והיא באה ללא דרך-ארץ, בלי כיסוי ראש וללא שרוולים. ממש לא בצניעות. כמובן שלא אמרנו לה דבר, אבל ביקשתי מהרבנית שתחיה שתיתן לי סידור תפילה כדי שאוכל לקדש מתוכו.

התפלאה הרבנית, הרי אני רגיל לקדש בעל-פה! אבל לא אמרה דבר. אחרי שהלכו האורחים אמרתי לה שאני זקוק לסידור כדי שיגן בעדי ואוכל להחזיקו בגובה עיניי ממש, כך שיחצוץ בין עיניי לבין אותה האישה שלא הייתה לבושה בצניעות, ואי-אפשר היה לברך מולה. כך שמר הרב על ההלכה גם בדיני צניעות וגם בדינים של בן אדם לחבירו.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

בין אדם לחברו

ממתק למלכה

סיפור מרגש על ילדה שחשבה שלא נעים לעמוד בחברת הבנים כשאומרים "ימלוך" בשבת בבוקר, מצד שני גם על הממתק הטעים לא יכלה לוותר.. מי נחלץ לעזרתה?

מורה לילדי ישראל

כיצד בוחנים…

כאשר עוסקים בפרקי החינוך של הרב, כדאי לספר כיצד היה הרב בוחן תלמידים, בבואו לבקר בתלמודי תורה ובבתי ספר.

טהרה

התפילין של בר-כוכבא

איך יגאל ידין לא התעורר להניח תפילין כשהוא רואה כי לוחמי בר-כוכבא התמידו במצווה הזאת בתנאים כל כך קשים? האם קשר הדורות לא עורר אותו לראות שאנחנו היום ממשיכים את דרכם בתפילין ובמקוואות ובירושת הארץ? הרב אמר לנו שיגאל ידין הסתכל על התפילין כמו פרופסור, וזה לא כמו שאנחנו מסתכלים עליהן…

יראת חטא

אל תסתמך על היתרים

הרב אמר שההיתר – היתר. אבל מי שהוא בעל נפש – נזהר מכל דבר שיש בו אפילו נדנוד של חילול שבת. כך הרב היה נזהר מכל נדנוד של איסור. אפילו קל שבקלים.

תורה

לכל תשובה שאלה

אמרתי לו לכתוב את השאלות שלו על דף, לבוא לשיעור ולראות האם אחרי השיעור יישארו לו שאלות או רק תשובות. חברי עשה כך, ובאמת אחרי השיעור הוא הוציא את דף השאלות וראה שעל כל שאלותיו היו לו תשובות. זה היה מפליא.

תורה

נשותינו – עטרת ראשנו

תמיד הרב היה מעודד את נשות ישראל ישראל ללמוד והתפתח ולהחכים – הכבוד הגדול שמרן העניק לנשות ישראל הצדקניות עד שכינה אותן "כתר לראשינו"!

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה