מבית דרכי הוראה לרבנים

קשר בין העולמות

הרב אמר לנו שאבינו היה איש חסד, ולכן נתנו לו מן השמים זכות לעשות חסד עם הבן החולה שלו. אשר על כן הם צריכים לעשות מה שנאמר להם בחלום שבהקיץ הזה. זה הפליא אותנו כי הרב ז"ל היה איש הלכה, ובדרך כלל הוא היה מבטל כל התייחסות לחלומות מסוג זה. רצה שנהיה אנשים עם רגלים על הקרקע ולא חיים בעולם של דמיון.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

אחי היה מאושפז עשרים-וחמש שנה במחלקה סגורה בבית-חולים לחולי נפש. לאחר שאבי נפטר, הוא בא בלילה בחלום לבת-דודי וביקש ממנה להעביר את אחי לבית-חולים פתוח, לא במחלקה סגורה. אחר כך התגלה אבי המנוח אל בת-דודי גם בשעות היום כשהייתה ערה, ואמר לה את אותו דבר.

הוא כנראה ידע למי הוא פונה, כי אותה בת-דוד הייתה עובדת סוציאלית בכירה והייתה לה הסמכות להעביר חולי נפש ממקום למקום. הפלא היה שהיא אישה מאוד מציאותית, וכשהיא סיפרה את הסיפור הזה – זה נשמע מאוד ממשי.

שאלנו את הרב זצ"ל, והוא אמר לנו שאבינו היה איש חסד, ולכן נתנו לו מן השמים זכות לעשות חסד עם הבן החולה שלו. אשר על כן הם צריכים לעשות מה שנאמר להם בחלום שבהקיץ הזה. זה הפליא אותנו כי הרב ז"ל היה איש הלכה, ובדרך כלל הוא היה מבטל כל התייחסות לחלומות מסוג זה. רצה שנהיה אנשים עם רגלים על הקרקע ולא חיים בעולם של דמיון.

עשינו כדברי הרב והעברנו את האח למחלקה חצי פתוחה, שם הוא קיבל יחס מקסים, אנושי וחם. מצבו השתפר באחת, הוא הפסיק לסכן אנשים, התחיל לעבוד והתגלה כאדם חיובי וטוב. הרב אליהו ביקש שנפרסם את הסיפור הזה כדי שאנשים יבינו מה כוחו של העולם הבא. אנחנו עושים כמצוותו, ומפרסמים את הסיפור בספר שנכתב לזכרו.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

קדושה

תמונת ה' לנגד עיניו

שאלתי את עצמי אם אני עד למשהו מיוחד, ענק, לא רגיל, או שזה רק דמיון. השכל אמר לי: זה רק נדמה לך. אין דברים כאלה. אבל העיניים רואות!

בין אדם לחברו

היזהרו על הכהנים

על חכמת ניגון המקאם (סולם וניגון מוזיקלי) בתפילה אבל יותר מכך על חכמת האדם…

שנות בחרותו

ספרים לא לקישוט

פעם שוחח הרב עם נכדו על דרכי הלימוד, איך לומדים תורה? ובאיזו שיטה קונים ידיעות נרחבות בה?

רוח הקודש

כרחם אב על בנים

אחרי לילות ללא שינה ובכיות והתייעצויות רפואיות, נסענו לרב מרדכי אליהו זצ"ל ואמרתי לו בבכי מה שהרופאים אמרו לי. הרב הסתכל עלי במבט כל כך טוב ואמר לי: אל תדאגי! לידה קלה, ושיהיה במזל טוב!

רוח הקודש

חתן חשוב

פעם אחת הורה לי הרב לבדוק את התפילין. הבאתי אליו את הפרשיות, הוא הסתכל ואמר לי מייד שהסופר שכתב אותן היה חכם רפאל, בנו של חכם אפרים הכהן. הוא היה סופר ותיק שלא כותב הרבה. אבל בזכות סבי הרב גורג'י הוא כתב לי תפילין.

בין אדם לחברו

זוכר כל אחד

הרב היה שם לב לכל אחד בבית-הכנסת שלו. אם מתפלל לא היה מגיע לתפילה, היה הרב שואל עליו, מדוע לא הגיע….אם התברר שאדם אושפז בבית-החולים, היה הרב הולך לבקרו. כשהיה חוזר לבית-הכנסת, היה הרב שואל לשלומו. "איפה היית אתמול?". פשוט, זוכר כל אחד!

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה