דברי הרב
יש מי שאומר שכשיבא המשיח חנוכה יתבטל, ויש מי שאומר שיהיה עדיין חנוכה, וזה מה שאנו אומרים 'ונודה לשמך הגדול סלה' שכל מקום שכתוב שם 'סלה' זה להביא לימות המשיח הלאה.
יש מחלוקת איזה ברכה יש לברך כשיבוא המשיח אם לברך הטוב והמטיב או לברך שהחיינו. ויש האומרים מה לכם להתווכח, כשיבוא המשיח תשאלו אותו מה יש לברך עליו, והוא יאמר לכם.
אלא שהחולקים טוענים שהמשיח אולי יהיה במרחק רב מהם ולא יוכל לגשת אליו ולשאול אותו באופן אישי, ועל כן צריכים לדעת מה לברך מיד כשרואים אותו ולא להפסיד את הברכה. ויש אומרים שכשיבא המשיח יבא משה ואהרן עמו, ויתחלקו בין העם לשאול אותם את ההלכה, והם ילמדו את ההלכה. וגם כאן כשיבא משה ואהרן, נשאל אותו אם להמשיך את חנוכה.
ואני אומר לכם שאהרן ודאי יפסוק להמשיך את חנוכה, שהרי זו ההבטחה שהובטחה לו בחנוכת המזבח להעלות את הנרות גם לדורות הבאים בחנוכה. ומשה רבנו יאמר שאם אהרן פסק כך את ההלכה, והרי אנחנו אחים, אז כך צריך לעשות כפי שהוא פסק.
ויהי רצון שנזכה אנחנו לשאול את ההלכה הזאת ולקבל את פסק ההלכה, בעגלא ובזמן קריב ואמרו אמן.