• מעלת ימי ספירת גדולה מאוד, אלו הימים שבהם האדם מכין את עצמו לקראת חג השבועות בו ניתנה התורה. ומכיוון שמעלתם של הימים האלה גדולה אדם צריך להיזהר בהם במיוחד מקטטה ומחלוקת.
• מצוות ספירת העומר היא מצוות עשה שהזמן גרמא ולכן נשים פטורות ממצוה זו. וגם על פי הסוד כתב? "בן איש חי" שאין במצווה זו שייכות עם הנשים כלל ולכן גם אם אישה רוצה אינה תספור (בשונה מלולב וכדו' שאשה יכולה ליטול). אמנם ישנו מנהג שמובא בשולחן ערוך שמשקיעת החמה נשים נזהרות מלעשות מלאכה בימי העומר.
• ישנם כמה מנהגים ודינים בספירת העומר ואחד מהם הוא איסור תספורת. יש כמה מנהגים שונים בדין זה ועיקרם הוא שבתוך ימי ספירת העומר יהיו ל"ג ימים בהם לא מסתפרים. אמנם עפ"י דברי רבינו האר"י אין להסתפר עד ערב חג השבועות וכך ראוי לנהוג.
• ב"שולחן ערוך" מובא ההגדרה ההלכתית של "פת הבאה בכיסנין" ומהי "פת שכוססים אותה" לעניין ברכת מזונות ו"המוציא". המצות שאחרי פסח כבר אינם משמשות בדרך כלל ללחם אלא הם כפת שכוססים אותה ולכן ישנה מחלוקת הלכתית בין הפוסקים מה יברך עליה לאחר הפסח. למעשה אנחנו נוהגים עד פסח שני לברך עליה "המוציא" אך לאחר מכן ברכתה "מזונות"