• "ואם אדם עושה את המצוה בלי כוונה – כגוף בלי נשמה. ותמצא כתוב בשם האר"י הקדוש, כי אדם עושה מצווה בלי כוונת הדבר – כמו כלי ריק, העיקר הוא המחשבה, ולזה בא הקדוש ברוך הוא ואמר 'אם בחוקותי תלכו', פירוש, אם אדם יעשה את המצוה בכוונה כמו שחקק הקדוש ברוך הוא, אז המצוה מתקיימת, אבל אם אדם לא יכול להגיע למצוות האלה, לא יכול להגיע לדרגה הזאת, ולא כל אחד ואחד יכול להגיע לדרגה הזאת, אז אדם יאמר אני מקיים את המצוה ויתרצה בדעתו לעשות את המצוה ולעשות את רצון הבורא יתברך שמו ויתעלה. וה' יגמור בעדי".
• ומי מחבר את הלבבות? איך אפשר להתחבר לכלל עם ישראל? איך אומר – עליו השלום – גאון עוזנו ותפארתנו בעל הבן איש חי" אומר, ידוע שחודש סיוון הוא החודש שניתנה בו התורה, והמזל שלו בשמים זה "תאומים", והעקרון של תאומים זה כשמחוברים ביחד, ואומרים לעם ישראל, אתה רוצה להיות בשלום? תלמד חברותא עם חברך, תתחבר עם חברך, תתאחדו כל עם ישראל, ואז זה חשוב והתורה תינתן. כתוב שכשבאו לעם ישראל לקבל את התורה , בתחילה כתוב "באו להר סיני" ובהמשך כתוב "ויחן שם ישראל נגד ההר" – בלב אחד כאיש אחד, עשו את זה בשמחה ובטוב לבב.
• לצערנו – היום, אמנם אולי לא כמו אדריינוס קיסר, אבל בערך, יהודי עם כיפה נמצא בצבא? מייד טוענים איך הוא בצבא וכיפה לראשו? זה לא מקום בשבילו! זה לא בסדר! זה גרוע! ואם לא הולכים לצבא – כולם צועקים למה לא מתגייסים לצבא?? מה אתם עושים? תבואו לצבא! תכנסו! מה אתם עושים? הולכים אנחנו – אתם זורקים אותנו! לא הולכים אנחנו – אתם צועקים עלינו! סתם שונאים אותנו! לא אכפת להם כיפה לבנה או שחורה או אפורה , כיפה צבאית , העיקר לצעוק ! העיקר שהם נגד זה שאנחנו "שולטים בכיפה"! זה נכון, וכמו שאמרו חז"ל שעתידים אילני סרק לחזור ולתת פירות, אבל אין עניין שאנשים כאלה סתם מתקיפים וסתם מזלזלים וסתם מבזים!
• ואדם צריך להיזהר, שכל השנה כולה ולא רק בשבועות אלא כגון ביום חול שהוא אוכל במטבח שם יש לו שולחן פורמייקה לאכול עליו, ויש בפניו צלחת עם מרק חם רותח שהיד סולדת בו עד כדי כך שלא ניתן לשתות ממנו מרוב חום שהוא יד סולדת בו, ומשום כך נשפך טיפת מרק על השולחן – מייד אדם ינגב אותו ולא יתן אפשרות או זמן שהשולחן יבלע מהבשר שבמרק. וזאת משום שלמחר או מחרתיים – מבלי משים יניח על השולחן גבינה מלוחה, והגבינה הזאת – אם משרים אותה על השולחן כשיעור זמן מסויים – היא תוכל לבלוע מהשולחן את הבשר שנמצא עליו!
• יש עדות כמו יוצאי הולנד שהיו נוהגים להמתין שעה אחת. ויש שהיו נוהגים להמתין שלש שעות. ואומר הרמ"א: "ויש מדקדקים להמתין שש שעות אחר אכילת בשר לגבינה, וכן נכון לעשות". ואומר על זה הערוך השולחן האשכנזי, שמי שלא עושה ככה – ישכנו נחש, זה לא טוב, ואומר שזה מנהג טוב והוא לא יכול לשנות אותו. ובאמת, אם אד ם חולה או לא מרגיש טוב – יש מקום להקל להם.