• בזמן שעון קיץ זמן כניסת שבת מתאחרת, וישנם כאלה שמכניסים שבת מוקדם בזמן פלג המנחה בכדי שהילדים יוכלו להישאר ערים בשולחן שבת. לאחר סיום תפילת ערבית של שבת הולכים לביתם ומקדשים על היין מבעוד יום.
• דעת הרמב"ם שיכול להתפלל ולקדש מבעוד יום בשבת וכן יכול להתפלל תפילת ערבית של מוצאי שבת קודם שתשקע החמה. שיטה זו של הרמב"ם היא עקבית ובשיעור מביא מרן הרב ישנם כמה מקורות הלכתיים ואפשריות שמוכיחים זאת.
• זמן ספירת העומר הוא תיכף ומיד לאחר צאת הכוכבים. במקרה שאדם מתפלל ערבית בפלג המנחה עדיין לא הגיע זמן זה ולכן צריך להקפיד לא לשכוח לספור ספירת העומר כשיגיע זמנה.
• בשולחן ערוך לכאורה ישנה סתירה לגבי הזמן שבו יכול לקרא קריאת שמע של ערבית לבין הזמן בו יכול לספור ספירת העומר. היישוב לסתירה זו הוא ההבדל בין לכתחילה לבדיעבד.