נגן וידאו

תקנת ברכות הנהנין – בט"ו בשבט

אתה אומר: 'ברוך אתה ה'...' שבראת את זה! אתה מעיד ומהלל לה' שהוא ברא, מודה לה' שהוא ברא את הדברים האלה, מודה שאתה נהנה מהדברים האלה!

אורך הוידאו:

1:28

דבר תורה ל

 

 יש רמב"ם שצריכים ללמוד אותו וצריכים לדעת אות וצריכים לקיים אותו!

אנחנו מברכים ברכות.

הרמב"ם כותב כך:

"כשם שמברכים על ההנאה ככה מברכים על כל מצוה ומצוה. וברכות רבות תקנו חכמים דרך שבח והודאה, דרך בקשה, כדי לזכור את הבורא תמיד אף על פי שלא נהנה ולא עשה המצוה".  זאת אומרת שחז"ל תקנו ברכה להגיד: "ברוך אתה ה', אלקינו מלך העולם, שהכל נהיה בדברו" – כדי שתזכור את הקדוש ברוך הוא תמיד.  

 

 

אבל בקטע השני אומר הרמב"ם כעין זה: "…כדי לזכור את הבורא תמיד וליראה ממנו"! אתה לוקח מים ומברך 'שהכל נהיה בדברו'! אתה אומר: 'ברוך אתה ה'…' שבראת את זה! אתה מעיד ומהלל לה' שהוא ברא, מודה לה' שהוא ברא את הדברים האלה, מודה שאתה נהנה מהדברים האלה! אבל צריך לדעת שזה: "לזכור את הבורא ולפחוד ממנו"! אתה שותה מים ופוחד מהבורא יתברך שמו ויתעלה.  מי חושב על זה?? הרמב"ם אומר שזה התקנה של הברכה!!

 

 

שיתוף ב email
שלח במייל
שיתוף ב whatsapp
שלח בוואטסאפ
שיתוף ב facebook
שתף בפייסבוק
שיתוף ב twitter
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

מקור הדין של ברכת "הגומל"
אקטואליה

מקור הדין של ברכת "הגומל"

אמירת ברכת הגומל לחולה שהתרפא מעלתה גדולה מאוד – מהו המעשה בגמרא שלומדים ממנו איך מברכים ובאיזה מעמד? ואיך מרן השו"ע פסק הלכה למעשה

מה מברכים על מצה לאחר הפסח?

מרן הרב אליהו זצוק"ל מספר על הרב עזרא עטייה ע"ה – על הנהגתו של רבי עזרא עטייה באכילת ובברכת המצה – ואיך לבסוף נהג לאחר פעולותיו של מרן הרב

חפש סרטון, סיפור, או שיעור