• אדם מחויב ללמוד היטב את הלכות הפסח, מכיוון שיש בהם פרטים רבים. בשנה בה חל חג הפסח בשנת שמיטה, צריך לדקדק יותר כדי לדעת מהיכן לקנות את הירקות אותם נוהגים לאכול בליל הסדר.
• משה תיקן לישראל שיהיו דורשים בהלכות החג שלושים יום קודם החג. בשיעור מרן הרב דן לעומק – האם החיוב הוא רק ללמוד את ההלכות הרלוונטיות לחג עצמו או שצריך גם ללמוד את הדרשות של החג.
• כשאדם עוסק ולומד את הלכות החג הוא בורא מלאך שמציל אותו מהשכחה ונותן לו אפשרות להישמר ולהיזהר מלבוא לידי מכשול בהלכה ולכן טוב שאדם יתחיל לעסוק בהלכות אלה כבר מחג הפורים.
• לא רק הלכות פסח רלוונטיות שלושים יום קודם החג אלא גם דין של בדיקת חמץ מתחיל שלושים יום קודם החג, ואדם שיוצא מביתו קודם החג שלושים יום ולא עתיד לחזור – צריך להשאיר את הבית נקי מחמץ וצריך לבדוק את החמץ לפני שיוצא.
• אם מצא חמץ בתוך החג בביתו צריך לשרוף אותו (אם זה בחול המועד) או לכסות אותו (אם זה ביום טוב). אך אם מוצא חמץ ברחוב צריך להיזהר מלהגביהו כי כשמגביה אותו הוא זוכה בו ועובר באיסור של "בל ימצא".
• נהגו עם ישראל לברך ברכת האילנות בראש חודש ניסן. וצריך להיזהר שהברכה לא תהיה לבטלה ולברך דווקא על אילנות מלבלבים. ובמיוחד ישנה מעלה לברכה הזו בארץ ישראל.
• בערב פסח נהגו הבכורות להתענות. בשיעור מובא הטעם למנהג זה, וכן דיון האם חיוב זה הוא רק על האנשים או גם על הנשים. למעשה בימינו לא נהגו לצום ובשיעור ישנו הסבר הדרך בה נהגו לפטור תענית זו.