• ישנם כמה דרגות בדיבור של האדם. ישנו דיבור שרק האדם שומע. ישנו דיבור שגם אחרים שומעים. וישנו דיבור בלב. ישנה מחלוקת האם כשאדם מהרהר נחשב הדבר כדיבור או לא.
• בשבת ישנו איסור לדבר בדברי חול. אך הרהור הותר בשבת. כשאדם רוצה להרהר בדברי תורה ישנו חילוק בין הרהור ליד מקום של טינופת לבין הרהור ליד מקום ערווה.
• דעת הרמב"ם היא שהרהור נחשב כדיבור, ולכן בכל מקום שישנו ספק בברכה אם אדם מחויב לחזור עליה או לא אנחנו אומרים שיהרהר שם ומלכות בליבו וכך יוכל לצאת ידי חובה לפי שיטת הרמב"ם.
• בספירת העומר אדם צריך להוציא בפיו את הספירה לאחר הברכה, אך אדם שלא ספר יום אחד אינו יכול לספור בשאר הימים בברכה, ויכול לסמוך על דברי הרמב"ם ולהרהר בברכה את השם והמלכות בליבו ולצאת ידי חובה.
• בסוף השיעור ישנו פירוט בדיני ספירת העומר במקרים השונים שאדם שכח, טעה או התבלבל בספירה וכיצד יוכל לתקן את הדבר כך שיוכל להמשיך לספור ולהגיע לחג השבועות לאחר שהתעלה במהלך ימי הספירה.