כל השנה כולה, כאשר מגיע חצות לילה, לא נחייב את האדם לקום בחצות, אבל אם אדם כבר ער בחצות יקרא תיקון חצות,
אנחנו מדברים על כל השנה כולה, ונכון שכתוב שבתיקון חצות צריך ללבוש שק, לשבת על הרצפה סמוך לדלת, תגיד תיקון חצות על המיטה שלך גם טוב, העיקר שתגיד, בתיקון חצות בלילה אומרים גם תיקון רחל וגם תיקון לאה, אמנם ישנם זמנים שאומרים תיקון לאה, ולא תיקון רחל, אבל בימים באלה (בין המצרים) אומרים גם ביום, ואומרים רק תיקון רחל ולא תיקון לאה.
ואדם יכול לשבת על כיסא ולומר תיקון רחל, אם יכול לשבת על הרצפה, הנה מה טוב, אם לא יכול לשבת גם על הכיסא, ובעבר היו אנשים שלקחו בגד שהיה עשוי משיער עיזים, ולובשים את זה בזמן תיקון חצות, אבל אין צורך בדבר הזה.
אם כן נחזור אדם במיטה שלו יכול לומר תיקון חצות. בכל השנה כולה וגם בימים האלה ישתדל לומר בלילה וגם ביום תיקון חצות. ואם בלילה לא יכול לומר תיקון חצות יאמר ביום. ואם לא יכול לשבת על הריצפה ישב על כסא.
כשאנחנו זוכרים חורבנה של ירושלים אז שישו איתה משוש כל המתאבלים עליה, כל מי שהתאבל על ירושלים הוא זוכה ורואה בנחמתה, המעלה הזו חשובה מאד.