• קריאת פרשת זכור זו מצווה מדאורייתא ולכן טוב שיאמר קודם קריאתה את הנוסח של ה"לשם ייחוד" כדי שייצא ידי חובה בקריאת פרשה זו.
• הקב"ה ציווה דווקא על מחיית עמלק לעומת שאר העמים. זאת מכיוון ששאר העמים נלחמו עם ישראל במלחמה רגילה אך עמלק קירר את עם ישראל אחרי יציאת מצרים ופגע בהם מבחינה רוחנית וביזה את המצוות. אמנם עם ישראל היה ברפיון מהתורה ולכן עמלק הגיע אך עדיין מצוות מחייתו קיימת לדורות כדי שבכל דור ודור ימחו אותו מתחת השמיים.
• ישנם כמה הלכות שנוגעות למצוות קריאת פרשה זו ובעיקר אדם חייב להבין את מה שקוראים בתורה ולכוון לצאת ידי חובה מבעל הקורא. אמנם לגבי אדם שלא שמע קריאת פרשת זכור ישנה מחלוקת אם יוצא ידי חובה בקריאת "ויבוא עמלק" שקוראים ביום פורים או שלא ייצר- וטוב שישמע שוב בפרשת "כי תצא".
• בשיעור ישנה הרחבה על מצווה זו אם גם נשים חייבות במצווה זו והאם יש הבדל בין נשים רגילות לחיילות.
• מגילת אסתר נאמרה ברוח הקודש ויש בה עניין לדורות ולכן צריך לקוראה בלשון הקודש כדי שיבינו את המשמעות שלה לדורות. השאיפה של המן להשמיד את עם ישראל זו שאיפה שקיימת בכל דור ודור אבל בסופו של דבר מי שחושב רע על עם ישראל נופל וסופו להיתלות כמו המן הרשע שהכין בעצמו את העץ עליו ניתלה.
• ישנם כמה רמזים שמביא בעל הבן איש חי על הקשר בין המן שהיה מזרע עמלק, לעמלק עצמו, שסופם של שניהם הוא אחד. ובעזרת ה' כשימחה שמו של עמלק גם כסאו של הקב"ה יהיה שלם.