דברי מרן זצוק"ל:
הנוסח שבו מצווה הקב"ה את משה (מבלי להזכיר את שמו של משה רבינו ע"ה) לקחת שמן זית כתית לכאורה אינו כל כך מובן. מרן הרב מבאר ועומד על ההדגשה של ויקחו "אליך" משמע שמטרת הבאת השמן היא למשה רבינו ולא למצוות הדלקה :
".. בציווי של תרומת השמן למנורה התורה מדגישה שאת השמן צריכים לקחת "אליך", כמו שכתוב: "וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ". בעוד מקום מצאנו בתורה שכתבה "אליך" בהתייחס למשה רבנו, והוא בפרשת פרה אדומה, כמו שכתוב (במדבר [חוקת] י"ט, ב'): "דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ פָרָה אֲדֻמָּה"."
מהדימוי בלשון שיש בין הדלקת המנורה שנכתב בה הלשון "אליך" לבין מצוות פרה אדומה שגם בה הלשון "אליך" מובא :
"… ומבארים חז"ל, שבכל מקום שהיו צריכים עם ישראל להשתמש באפר פרה אדומה, היו לוקחים ומערבים בו גם מהאפר של הפרה אדומה שעשה משה רבינו. כך גם ניתן לבאר בפרשת המנורה, שבכל פעם שהיו מדליקים את נרות המנורה, היו לוקחים ומערבים מהשמן של ההדלקה הראשונה שהדליקו במנורה עם השמן שהביאו למשה רבנו "