"קומו סעו ועברו את נחל ארנון. ראה נתתי בידך את סיחון מלך חשבון האמורי ואת ארצו החל רש"
אמר להם להתכונן למלחמה.
מה עושה משה רבנו?
"וישלח מלאכים ממדבר קדמות אל סיחון מלך חשבון דברי שלום לאמור", מה זה "ממדבר קדמות"?
אומר רש"י:
ממדבר קדמות – "אף על פי שלא ציווה עליי המקום לקרוא לסיחון לשלום, למדתי ממדבר סיני מן התורה שקדמה לעולם, שהקב"ה לפני שנתן תורה לישראל חיזר אותה על עשיו ועל ישמעאל"
אמר משה רבינו – שגם פה אני אחזר אחריהם, אחרי סיחון, ואני אגיד לו: בא נעשה שלום, תן לי לעבור!
אבל – "ולא אבה סיחון מלך חשבון" – לא רוצה!
אומר סיחון, תעשה שלום בתנאי שתתן לי ותחזיר לי את מה שרצית לקחת, תחזיר לי משהו, תן לי! והקשה ה' אלקיך את רוחו ואימץ את לבבו למען תתו בידך כיום הזה.
ואמר לו הקדוש ברוך הוא למשה רבנו: "ראה החלותי תת לפניך את סיחון ואת ארצו", אל תפחד מהם! שלא יכניסו מורא ופחד! מי זה סיחון? ומי זה עוג? גבורה, גבורה! אל תפחד מהם!
אחרי זה ה' ואומר למשה רבנו: אל תירא מעוג, נתתי לך אותו, וגם כן לחם ותנצח אותו.
אחרי כל זה אומרת התורה, כשבא משה רבנו להוכיח את ישראל "אחרי הכותו את סיחון ואת עוג מלך הבשן", מה זה "אחרי הכותו"? אומר: אם היה נותן להם מוסר לפני כן, היו אומרים אתה פוחד מהגויים אתה נותן לנו מוסר, אבל הרי אנחנו לא פוחדים רק מה', והכיתי אותו והכיתי את זה בעזרת ה' יתברך שמו ויתעלה, אז את כל אומות העולם גם כן אתם יכולים לכבוש.
אז כתוב: בא משה רבנו, שימו לב: "ואת יהושע בן נון ציוויתי ביום ההוא לאמר, עיניך הרואות אשר עשה ה' אלקיך לשני המלכים האלה, כן יעשה ה' לכל הממלכות אשר אתה עובר שמה"; אתה הרי ראית!! לא שמעת, אלא אתה ראית!!
אומר לו ה' למשה, תגיד לו ליהושע: לא תיראום! כי ה' אלקיכם הוא הנלחם לכם! מה, אתה לוחם?! אתה מפחיד לפחוד?! אלא הקדוש ברוך הוא הוא הנלחם לכם והוא המסייע לכם, אדם שהולך עם סייעתא דשמיא, אז הוא זוכה לכל הדברים ולכל המעלות ולכל החשיבות כולה.