• ביום טוב שחל ביום שישי ומיד לאחריו שבת עושים בערב יום טוב עירוב תבשילין כדי שיהיה מותר להכין דברים מיום טוב לשבת. לצורך העירוב נהוג לקחת תבשיל ולחם. גם אם אדם הכין עירוב בערב החג אך שכח לערב בפועל? יכול בדיעבד לסמוך על מה שעשה רב העיר ולהכין מיום טוב לשבת.
• כשעושה עירוב צריך לקרוא את נוסח בלשון שמבין כדי שייצא ידי חובה. וכשמכין את האוכל לשבת צריך להכין את הכול כך שלא יגרם חילול שבת.
• מי שלא אוכל בביתו בשבת או שאינו צריך לבשל או לחמם דברים משיום טוב לשבת אלא רק צריך להדליק נרות ישנה מחלוקת אם יעשה עירוב תבשילין או לא ולמעשה יעשה עירוב אך לא יברך עליו אלא רק יקרא את נוסח העירוב.
• בשבועות אנחנו לומדים כל הלילה כדי להתכונן לקבלת התורה. וטוב ללמוד בנוסח שמופיע בתיקון ליל שבועות עפ"י רבינו האר"י כדי שיוכל לזכות לכתרים אותם עם ישראל מקבל על ידי לימוד התורה בחג השבועות.
• ביום טוב שחל ביום שישי ומיד לאחריו שבת עושים בערב יום טוב עירוב תבשילין כדי שיהיה מותר להכין דברים מיום טוב לשבת. לצורך העירוב נהוג לקחת תבשיל ולחם. גם אם אדם הכין עירוב בערב החג אך שכח לערב בפועל? יכול בדיעבד לסמוך על מה שעשה רב העיר ולהכין מיום טוב לשבת.
• כשעושה עירוב צריך לקרוא את נוסח בלשון שמבין כדי שייצא ידי חובה. וכשמכין את האוכל לשבת צריך להכין את הכול כך שלא יגרם חילול שבת.
• מי שלא אוכל בביתו בשבת או שאינו צריך לבשל או לחמם דברים משיום טוב לשבת אלא רק צריך להדליק נרות ישנה מחלוקת אם יעשה עירוב תבשילין או לא ולמעשה יעשה עירוב אך לא יברך עליו אלא רק יקרא את נוסח העירוב.
• בשבועות אנחנו לומדים כל הלילה כדי להתכונן לקבלת התורה. וטוב ללמוד בנוסח שמופיע בתיקון ליל שבועות עפ"י רבינו האר"י כדי שיוכל לזכות לכתרים אותם עם ישראל מקבל על ידי לימוד התורה בחג השבועות.
• ביום שבועות עצמו צריך לעסוק בתורה. ואף על פי שאדם למד כל הלילה צריך ללמוד גם ביום כיוון שהחג הוא חציו לה' וחציו לכם. ובגלל שזהו יום פטירת דוד המלך ישנם הנוהגים לקרא את ספר התהילים.