מבית דרכי הוראה לרבנים

עוד הם מדברים ואני אשמע

דקות ספורות לאחר מכן התקשרה אשתו של אותו מלמד והזעיקה אותו הביתה. התחילו לה כאבים לא מוסברים והיא צריכה אותו דחוף. הוא ביקש רשות ללכת באמצע הביקור של הרב מרדכי אליהו, ואני אמרתי בלבי: הנה, הברכה של הרב מתקיימת. טרם יקראו ואני אענה, עוד הם מדברים ואני אשמע!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

אני מלמד בכולל "נר התורה" וגם מנהל בתלמוד-תורה "ויאמר יצחק" – "במסילה נעלה". הרב אליהו זצ"ל היה מגיע אלינו לעתים להעביר שיעורים, הן בישיבה והן בתלמוד-תורה, לחזק את התלמידים. הכרנו את כוחו וכוח גזרותיו ובכל פעם מחדש שמחנו על בואו.

באחת הפעמים כשהרב היה אצלנו, ניגש אליו אחד המלמדים בתלמוד-תורה וביקש ברכה. אשתו הייתה מעוברת, והעובר שכב לרוחב הבטן, מאוזן. מצב כזה עלול להקשות מאוד על הלידה. הרב שאל לשמה של האישה ובירך, וגם סימן בידו תנועה שהתינוק יתהפך.

זה קרה ממש ברגע שהרב אמר את דבריו. דקות ספורות לאחר מכן התקשרה אשתו של אותו מלמד והזעיקה אותו הביתה. התחילו לה כאבים לא מוסברים והיא צריכה אותו דחוף. הוא ביקש רשות ללכת באמצע הביקור של הרב מרדכי אליהו, ואני אמרתי בלבי: הנה, הברכה של הרב מתקיימת. טרם יקראו ואני אענה, עוד הם מדברים ואני אשמע.

ובאמת כך היה. אותו מלמד הגיע עם אשתו לבית-החולים כשהיא סובלת מכאבים. בבית-החולים בישרו לה: העובר שהיה שוכב לרוחב הבטן התיישר וראשו נמצא בדיוק בתנוחה שבה הוא צריך להיוולד.

זה היה ממש פלאי לחוש את הברכה מתממשת באותו הרגע שהרב מברך. גדולים מעשי צדיקים.
(הרב משה חיוני, ראש כולל "נר התורה"(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

ברכה כבדרך אגב

שבוע לאחר מכן נפקדה אשתי וילדה בת. אחר כך היא נפקדה שנית וילדה תאומים, בן ובת, ומאז נולדה, ב"ה, בת נוספת.

זריזות

בבית אלוקים נהלך ברג"ש – רוח, גשם, שלג

הרב ירד מביתו, ואף אחד לא חשב לומר לו להיכנס למכונית שלי. אבל הרב ניגש מייד למכוניתי, פתח את הדלת, נכנס והתיישב…בדרך חזרה לביתו של הרב הדבר חזר על עצמו. ירד שלג כבד, הכול היה מלא בוץ ומחליק, אבל אני נסעתי עם כבוד הרב כאילו מדובר ביום אביבי נעים….

תורה

מעשר זמן – בורא שיעור תורה

הרב נהג לספר על דודו רבי יהודה צדקה זצ"ל על ויכוח של קשישים בבית אבות אם עברו בכביששבע או שמונה מכוניות… בזכות אותו ויכוח נוסד שיעור תורה באותו מקום

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

יין של ארץ ישראל

סיפר הרב, שפעם הוא נסע להשתתף בכנס חשוב בחוץ לארץ שישבו בו שועי עולם, רבנים ונגידים, מנהיגי קהילות ובעלי השפעה.

קדושה

אברהם ושרה לא מתאימים

עמדנו שנינו נבוכים. לתשובה הזאת לא ציפינו. שאלנו אותו מה עושים במקרה כזה, וסוף-סוף סבא חייך ואמר: רגע, אני רוצה לבדוק משהו. לאחר כמה רגעים אמר לנו סבא: בדקתי את השמות של אברהם ושרה, ומצאתי שלפי הספר והחשבונות האלה, גם ביניהם אין התאמה.

נקיות

זהירות מנגיעה בדין

בתור דיין, היה הרב ערני מאד שלא לדבר מטוב ועד רע עם אנשים שינסו להתערב ולהשפיע על דיוני בית הדין.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה