נגן וידאו

ענייני בין המצרים ובית המקדש

הצער הנדרש מאיתנו על חורבן הבית • מצווה לשוב בימים אלו בתשובה • זהירות מכניסה למקום סכנה • תקנות שקבעום בבין המצרים • קריעה על מקום המקדש ועל חורבן ערי ישראל

אורך הוידאו:

1:09:04

מספר:

103

נמסר בחודש

תמוז

תשנ"ט

בפרשת:

מטות מסעי

• הימים של בין המצרים הם ימים של צער גדול על החורבן, וראוי שבזמנים אלה אדם ישוב בתשובה על מעשיו ובפרט על אותם דברים שבגללם נחרב הבית שהם שנאת חינם ועוון לשון הרע. ימים אלו הם גם ימי דין ולכן צריך אדם להיזהר מלהיכנס בהם למקום סכנה.

• ישנם כמה טעמים למנהגי הצער בימים אלו ועיקר הטעם הוא קשור לחורבן בית המקדש. בתחילה תיקנו לאסור דברים שונים כל השנה אך כיוון שראו שאין הציבור יכול לעמוד בזה תיקנו שהדברים יהיו אסורים בשלושת השבועות בלבד.

• הצער על חורבן הבית הוא בכל השנה כולה ולכן אם אדם רואה את מקום המקדש במשך כל השנה כולה ולא ראה את זה שלושים יום קודם- צריך לקרוע את בגדו כאבל. אמנם אם בא בזמנים שאין מתאבלים בהם (חול המועד, שבת וכדו')- אינו צריך לקרוע.

• ההלכה שצריך לקרוע על החורבן היא לא רק על בית המקדש אלא אפילו אם רואה ערים בארץ ישראל שנמסרו לידי הגויים צריך לקרוע עליהם, ולצערינו בדור האחרון חזרנו לקרוע על מקומות אלו.

שיתוף ב email
שלח במייל
שיתוף ב whatsapp
שלח בוואטסאפ
שיתוף ב facebook
שתף בפייסבוק
שיתוף ב print
הדפס

אולי יעניין אותך גם:

מה הטעם לתענית אסתר דווקא בחודש אדר?

מדוע אנו צמים בתענית אסתר בעוד תעניתה האמיתית של אסתר הייתה בכלל בימי ניסן? • גם ביום י"ג באדר עמדו כל עם ישראל בתענית אך לא תענית אסתר • מוסר גדול : הניצחון על אויבי ישראל רק לאחר תענית זעקה ותפילה

ענייני שבת נחמו וט"ו באב

יום ט"ו באב הותרו השבטים לבוא זה בזה • השמחה ביום זה – היפך המחלוקת • ברכת הטוב והמטיב • קיום כל התנאים לברכת הטוב והמטיב • הפסק בין ברכת הקידוש לטעימה

עשרה בטבת בהלכה ובאגדה

צום דאורייתא וצום דרבנן • צום על ירושלים • קדושת ירושלים • צום עשרה בטבת • תענית בערב שבת • שתיית משקין בתוך הסעודה

חפש סרטון, סיפור, או שיעור