• שעם ישראל היה במצרים הם הקפידו על שמירת השבת ובזכות זה נגאלו. הקב"ה השתבח בעם ישראל שלא שינו את שמם לשונם ולבושם וגם בזמנים הכי קשים במצרים הם המשיכו להאמין בהקב"ה.
• מאכל ותבשיל שנמצאים על האש עדיין מבשלים, ולכן אסור בשבת להוסיף להם תבלין וכדו'. אך צריך לדעת שגם לאחר שהמאכל הורד מהאש והוא חם בחום שהיד סולדת בו- עדיין מבשל, ולכן יהיה אסור להוסיף גם לו תבלין וכדו'. לגבי מלח- ישנה מחלוקת מה מותר ומה אסור ובשיעור ישנו פירוט רב בדינו. בדרך כלל במקום שנעשה בו חילול שבת הדבר אסור – אך בבישול שנתן בו תבלין – כיוון שהתבלין מתבטל במאכל – המאכל מותר.
• בדיני פלטה ישנם חלוקים רבים. לשיטתנו ישנה פלטה מיוחדת שרק בה מותר להשתמש בשבת- אחרת יש לפלטה הרגילה דין של אש ממש. אמנם גם בפלטה שלנו אסור לשים מאכל בשבת עצמה באופן ישיר כיוון שיש חשש ש"מחזרי (נראה) כמבשל" בשבת עצמה.
• צריך להיזהר לא להניח דברים על מיחם כיוון שיכול להגיע שם לחום שיד סולדת בו ואם הדבר אינו מבושל כל צורכו-אסור. עניין נוסף הוא הטמנה- דהיינו כיסוי סירים שעל הפלטה- טוב להחמיר בכך ואפילו מערב שבת לא לכסות. אמנם בשיעור ישנם מקרים נוספים בהם הדבר מותר.