מבית דרכי הוראה לרבנים

היכל הנגינה קרוב להיכל התשובה

התחלתי לראות את ברכת הרב פועלת. לאחר כמה זמן הם אמרו לי: אנחנו מניחים תפילין בכל יום. כך לאט לאט החלו שני התלמידים הללו לקיים מצוות ולשמוע שיעורי תורה. גם היום הם הולכים יחד, האחד חזן מבוקש עטור זקן, והשני תמיד מלווה אותו בקולו הנאה...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

פעם באו שני אנשים ללמוד אצלי חזנות. הסתכלתי בהם וראיתי שהם לא נראים כל כך שומרי מצוות. הם היו כנים אתי ואמרו לי בפירוש שהם מטיילים בכל שבת בכל חלקי הארץ, ושאינם מקיימים מצוות. לא ידעתי אם יש טעם להשקיע בהם. מה יעשו בחזנות שילמדו ממני? אין זה אלא שחשקה נפשם ללמוד חזנות מתוך סקרנות. שאלתי את הרב מרדכי אליהו זצ"ל, והוא אמר לי לקבל אותם ללא היסוס.

השנים הרבות שהייתי במחיצת הרב לימדו אותי לעשות כפי שהורה לי, למרות שדעתי הייתה לפעמים שונה. לימדתי אותם את נוסח התפילות והמנגינות השונות של כל עדה ועדה. את המקאמים המיוחדים של כל שבת ושבת. והנה אחרי תקופה קצרה אמרו לי שניהם: הפסקנו לנסוע בשבת.

התחלתי לראות את ברכת הרב פועלת. לאחר כמה זמן הם אמרו לי: אנחנו מניחים תפילין בכל יום. כך לאט לאט החלו שני התלמידים הללו לקיים מצוות ולשמוע שיעורי תורה. גם היום הם הולכים יחד, האחד חזן מבוקש עטור זקן, והשני תמיד מלווה אותו בקולו הנאה. אולי על זה נאמר שהיכל הנגינה קרוב להיכל התשובה.
(ר' עזרא ברנע, חזן בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

בין אדם לחברו

ליווי רגיש

כשהיו מלווים אותו מבית-הכנסת של הרב נעים זצ"ל, אחיו של הרב, הוא היה עוצר במחנה "שנלר" ואומר לאנשים שבאו מהאזור ההוא: עד כאן ליוויתם, מכאן כולם חוזרים הביתה. רק אנשים מקריית-משה היו ממשיכים עם הרב לביתו

תורה

ולב אלמנה ארנין

הפעם ניגש עוזרו של הרב אל הרב ואמר בשקט: "כבוד הרב, כבר היינו בדרך לברית". "ומה עם לב אלמנה?" – רמז לו הרב. לקיים מה שנאמר: "ולב אלמנה ארנין!".

צדיק בן צדיק

בחצר המלך הפנימית

כבר בתקופה ההיא, בעודו צעיר לימים ובשנותיו הראשונות בבי המדרש, עמדו גדולי החכמים על גדלותו והכניסוהו בחצר המלך הפנימית, באוצרות טמירים ונעלמים, ברזי חכמת הקבלה.

רפואה וחיים

ניתנה רשות לרב לרפא

הרופא אמר לי לבוא לביקורת בעוד שלושה חדשים. כשבאתי אחרי שלושה חודשים לביקורת, שוב לא היה לי כלום. אמר לי הרופא: אינך צריך לבוא יותר לביקורת. ואם חלילה יחזרו הכאבים, אתה כבר יודע למי לפנות….

הרב הראשי לישראל

"אמן ואמן"

באחת הפעמים שנסע הרב לארצות הברית ביחד עם רבי אברהם שפירא, נערכה לכבודם קבלת פנים חגיגית.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה