מבית דרכי הוראה לרבנים

זוכר כל אחד

הרב היה שם לב לכל אחד בבית-הכנסת שלו. אם מתפלל לא היה מגיע לתפילה, היה הרב שואל עליו, מדוע לא הגיע....אם התברר שאדם אושפז בבית-החולים, היה הרב הולך לבקרו. כשהיה חוזר לבית-הכנסת, היה הרב שואל לשלומו. "איפה היית אתמול?". פשוט, זוכר כל אחד!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

סיפר ישראל טוויל, כי כמה פעמים ביקשו ממנו להיות חזן בבית-כנסת אחר, ולכן לא היה בשבת בבית-הכנסת של הרב זצ"ל, שם הוא מתפלל באופן קבוע. וכשחזר בשבת שלאחריה היה הרב אומר לו באופן קבע: "מררשר מינק". זה ביטוי של ברכה, שמשמעותו "שלא ייפקד מושבך".

הרב היה שם לב לכל אחד בבית-הכנסת שלו. אם מתפלל לא היה מגיע לתפילה, היה הרב שואל עליו, מדוע לא הגיע. והיה הרב מזכיר את הגמרא (ברכות ו:) שאומרת: "אמר רבין בר רב אדא אמר רבי יצחק: כל הרגיל לבוא לבית-הכנסת ולא בא יום אחד – הקדוש-ברוך-הוא משאיל בו". אם כך נוהג ה' – זה סימן לנו ללכת בדרכיו.

אם התברר שאדם אושפז בבית-החולים, היה הרב הולך לבקרו. כשהיה חוזר לבית-הכנסת, היה הרב שואל לשלומו. "איפה היית אתמול?". פשוט, זוכר כל אחד.

סיפר שלום כהן, הגבאי של "כתר אליהו": פעם אחת הייתי עם הרב בביקור בבית-החולים אצל שלום קנוניאן. כשיצאנו הוא אמר לי: "אל תעזוב את שלום עד שיצא. תהיה אתו בקשר". וכל פעם שהייתי בא לבית-הכנסת היה שואל אותי: מה עם שלום? מה קורה אתו?

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

נקיות

ריח של צלבים…

מייד פנתה הרבנית לבדוק מה רע יש במפה, והנה גילתה שחלק מעיטורי המפה הם צלבים…

פרקי ילדות

משחקי ילדות והשכנת שלום

כאשר היה הרב ילד רך בשנים, בגיל בו רגילים ילדים להשתובב ולשחק ברוב מרץ, הוא לא השתתף במשחקם ולא נענה לקריאתם להצטרף אליהם.

רוח הקודש

מי מינה אותך על הפרנסה?

הרב פנה אליי ואמר לי: בתי, הקב"ה קובע מראש השנה ועד ראש השנה את פרנסתו של כל אדם. מה שקיבלת ממשרד החינוך – תקבלי ממקום אחר, חודש בחודשו!

תורה

חרבו נטויה על ירושלים

משראה הרב את המוט הגבוה הוא אמר: "וְחַרְבּוֹ שְׁלוּפָה בְּיָדוֹ – נְטוּיָה עַל יְרוּשָׁלִָם". הזדעזעתי. הרב אליהו היה נזהר מאוד בלשונו, והפסוק הזה מדבר על המגיפה שהייתה בימי דוד המלך. תחילתו של אותו פסוק מספרת שדָוִד המלך נושא אֶת עֵינָיו ורואה אֶת מַלְאַךְ ה' עֹמֵד בֵּין הָאָרֶץ וּבֵין הַשָּׁמַיִם, ובעקבותיו דוד והזקנים נופלים ומכסים את עיניהם בשקים!

דרכי הלכה

אתרוג 'מורכב' משני פסולים…

ומהיכן למד הרב את המומחיות הגדולה לארבעת המינים? – מאותו גאון וקדוש, רבי יעקב מוצפי זצוק"ל, ראב"ד העדה החרדית הספרדית בירושלים, שהיה שריד לדור דעה ונמנה על גדולי חכמי בבל וממנהיגי העדה עוד בבגדאד.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה