מבית דרכי הוראה לרבנים

זוכר כל אחד

הרב היה שם לב לכל אחד בבית-הכנסת שלו. אם מתפלל לא היה מגיע לתפילה, היה הרב שואל עליו, מדוע לא הגיע....אם התברר שאדם אושפז בבית-החולים, היה הרב הולך לבקרו. כשהיה חוזר לבית-הכנסת, היה הרב שואל לשלומו. "איפה היית אתמול?". פשוט, זוכר כל אחד!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

סיפר ישראל טוויל, כי כמה פעמים ביקשו ממנו להיות חזן בבית-כנסת אחר, ולכן לא היה בשבת בבית-הכנסת של הרב זצ"ל, שם הוא מתפלל באופן קבוע. וכשחזר בשבת שלאחריה היה הרב אומר לו באופן קבע: "מררשר מינק". זה ביטוי של ברכה, שמשמעותו "שלא ייפקד מושבך".

הרב היה שם לב לכל אחד בבית-הכנסת שלו. אם מתפלל לא היה מגיע לתפילה, היה הרב שואל עליו, מדוע לא הגיע. והיה הרב מזכיר את הגמרא (ברכות ו:) שאומרת: "אמר רבין בר רב אדא אמר רבי יצחק: כל הרגיל לבוא לבית-הכנסת ולא בא יום אחד – הקדוש-ברוך-הוא משאיל בו". אם כך נוהג ה' – זה סימן לנו ללכת בדרכיו.

אם התברר שאדם אושפז בבית-החולים, היה הרב הולך לבקרו. כשהיה חוזר לבית-הכנסת, היה הרב שואל לשלומו. "איפה היית אתמול?". פשוט, זוכר כל אחד.

סיפר שלום כהן, הגבאי של "כתר אליהו": פעם אחת הייתי עם הרב בביקור בבית-החולים אצל שלום קנוניאן. כשיצאנו הוא אמר לי: "אל תעזוב את שלום עד שיצא. תהיה אתו בקשר". וכל פעם שהייתי בא לבית-הכנסת היה שואל אותי: מה עם שלום? מה קורה אתו?

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

ילדים זו שמחה

כבוד ה' הסתר דבר

. "עם מכון פוע"ה התייעצתם?" הוא מייד שאל. "לא", ענינו. "תתייעצו אִתם", אמר הרב, ולחש איזו תפילה. אחר כך סיים באמירת "ברכה והצלחה"

רוח הקודש

ואלה שמות

אשר אחותי עלתה עם אמנו ממרוקו, היא נקראה בשם אחר. כשהגיעה לארץ, שינו לה את השם ובאמת יש לה שני שמות. חזרנו אל הרב עם שני השמות, המקורי והחדש, הרב בירך אותה ו"דעתו נחה"…

תורה

הרב אליהו בודק ההדסים

בצעירותו של הרב, לא מצא הדסים מהודרים כלבבו, ועמד ללכת לדוכן אחר לחפש שם, אמר לו בעל הדוכן: מה אתה מחפש כל כך הרבה? הרב אליהו בדק את כל ההדסים האלה ואמר שהם כשרים….

צדיק בן צדיק

גור אריות עלה מבבל

כאשר נודע לחכמים כמה גדול הוא הצער שעובר על רבי סלימאן, ניגשו וסיפרו את כל הדברים למרן ה'בן איש חי',

דרכי הלכה

מתי אין הרב זוכה לסייעתא דשמיא

אלו שהיו קרובים אל הרב, לאורך כל השנים שעסק ברבנות והיה משיב תשובות לשואלים, ראו בחוש, שהפסיקה של הרב אינה רק תוצאה של עיון עמוק ויכולת ניתוח של כל הפרטים והצדדים

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה