מבית דרכי הוראה לרבנים

מבלבול להדרכה

הבחורה הורידה במקום את הסוודר הזה, ומייד אחר כך היא התחילה להתאזן. יצאה מכל הבלבולים שהיו לה, ותוך פחות משנה מצאה את החתן שלה והתחתנה אתו. הם זכו להקים בית לתפארת!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הרב היה מרגיש ריחוק מכל צורה של עבודה זרה גם אצל אנשים אחרים. מספר הראל חצרוני שמטפל בבנות שהתרחקו:

הייתה בחורה שהוצאנו אותה משאול תחתיות, אבל לקדושה היא לא הגיעה. היא הייתה מבולבלת מאוד. לא היה לה ביטחון עצמי. לא רצתה להתחתן. לא ידעה מה היא רוצה מעצמה, וכך היא מסתובבת סחור-סחור כבר חמש שנים.

לא ידעתי מה לעשות והבאתי אותה אל הרב אליהו זצ"ל. הרב היה קולט את הבן-אדם. חשבתי שהוא יגיד לה לקרוא תהלים או משהו דומה, אבל הוא הסתכל על הסוודר שהיא לבשה, "פונצ'ו" שהיו מצוירים עליו ריבועים רבים. החיבור ביניהם יצר מראה של שתי וערב, כמעין צלבים. "שתוריד את זה", הורה הרב על הבגד, "ואז תצא מכל הבלבולים".

הבחורה הורידה במקום את הסוודר הזה, ומייד אחר כך היא התחילה להתאזן. יצאה מכל הבלבולים שהיו לה, ותוך פחות משנה מצאה את החתן שלה והתחתנה אתו. הם זכו להקים בית לתפארת, והיום היא מדריכה כלות.
(הראל חצרוני, הזוּלָה של חצרוני ou ישראל)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

לאחר פטירתו

ירידה לשם עלייה

הבן חזר ארצה, והמקום הראשון שהגיע אליו משדה-התעופה היה ציונו של הרב בהר המנוחות בירושלים. הוא הגיע לשם, געה בבכי תמרורים, ומאז רק הלך והתעלה. היום, ברוך ה', הוא מקפיד על קלה כבחמורה, כיפתו יציבה על ראשו וציציותיו מתבדרות ברוח.

תורה

גרסא דינקותא

חברו מילדות של מרן הרב מספר מכלי ראשון סיפור עם ניחוח של פעם… גם לפני יותר מ 70 שנה שמרן היה ילד אהבת התורה פיעמה בליבו.

תורה

הרב אליהו בודק ההדסים

בצעירותו של הרב, לא מצא הדסים מהודרים כלבבו, ועמד ללכת לדוכן אחר לחפש שם, אמר לו בעל הדוכן: מה אתה מחפש כל כך הרבה? הרב אליהו בדק את כל ההדסים האלה ואמר שהם כשרים….

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

המופתי מבטל את החתונה…

בנסיעות רבות של הרב לחוץ לארץ, היה נתקל באותה תופעה עגומה של יהודים המתבוללים ומתחתנים עם גויות ולהיפך. לא תמיד היה בידו להציל את אלו שכבר התבוללו, אך הוא עשה המון כדי להציל את מי שכמעט צללו לשאול התחתית הזו. אחד הסיפורים המרתקים, סיפר הרב בעצמו לאחר שובו מצרפת:

ענווה

אתה תשב סנדק

מצוות הסנדקאות היא מצווה עצומה אבל מידות ודרך ארץ וחשיבה על הזולת גבוהה לאין שיעור….

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה