מבית דרכי הוראה לרבנים

מבחן ראיה של הרב אליהו

הרב שם לי כמה חפצים מול העיניים ולא זיהיתי אותם. עד היום אני זוכר את המבחן ראיה שהרב עשה לי. הרב אמר לי: אם כן, יש לי בשבילך עצה. תכין את השיעור בעל-פה ותלמד אותם בלי משקפיים.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

פעם הזמינו אותי ללמד תורה בישיבה חילונית בתל-אביב. שלושה ימים בשבוע הם היו לומדים תורה, ושלושה ימים היו מתנדבים ועוסקים בחסד. לא רציתי לבוא ללמד שם, כי הם היו לומדים תורה בנים ובנות ביחד, ובוודאי לא היו לבושים בצניעות. אבל אמרו לי שאם אני לא אבוא לשם, תבוא לשם רבה רפורמית ותעשה להם נזק בלתי הפיך.

עניתי שאשאל את הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ומה שיגיד לי אעשה. אמרתי בלבי: הרב אליהו הוא חסיד, ובוודאי יגיד לי שאסור ללמד באופן כזה.

אבל הרב אמר לי: מצווה ללכת ללמד אותם תורה.

אמרתי לו: הם יושבים מעורב.

אמר לי: תבקש שישבו בנפרד.

אמרתי לו: זה העניין שלהם, לשבת מעורב וללמוד תורה.

הסתכל עלי הרב ושאל אותי: איזה מספר יש לי במשקפיים.

אמרתי לו: עשר.

אמר לי: תוריד את המשקפיים ותגיד לי מה אתה רואה. הוא שם לי כמה חפצים מול העיניים ולא זיהיתי אותם. עד היום אני זוכר את המבחן ראיה שהוא עשה לי. אמר לי: אם כן, יש לי בשבילך עצה. תכין את השיעור בעל-פה ותלמד אותם בלי משקפיים.

וכך היה. שנה וחצי לימדתי אותם תורה ויהדות. וברוך ה' ראינו מהלימוד הזה הרבה ברכה. חלק מהתלמידים הפכו לשומרי מצוות לכל דבר ועניין, היו ביניהם שהחלו שומרים חלק מהמצוות, ולרבים מהם ערכתי חופה כדת משה וישראל.
(הרב דוד מנחם, קריית-משה, ירושלים)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

זריזות

איך עוצרים אוטובוס?

באמצע הדרך הגיע זמן תפילת מנחה, והבבא סאלי שישב מאחורי הנהג הקיש במקלו על הנהג ואמר לו: תעצור! אני צריך להתפלל מנחה. בסדר, השיב לו הבבא סאלי, וירד עם כל המזוודות מהאוטובוס…

דרכי הלכה

הגדרות חדשות בכשרות אתרוגים

כשמדברים על הפסיקה של הרב בארבעת המינים, מעניין מאד להתייחס גם לצורה בה התבטא ובאיזו צורה חילק והגדיר את רמות הכשרות וההידור.

רוח הקודש

ואלה שמות

אשר אחותי עלתה עם אמנו ממרוקו, היא נקראה בשם אחר. כשהגיעה לארץ, שינו לה את השם ובאמת יש לה שני שמות. חזרנו אל הרב עם שני השמות, המקורי והחדש, הרב בירך אותה ו"דעתו נחה"…

דרכי הלכה

הלכות חוף הים

סיפר הרב, שבצעירותו נסע פעם לנפוש עם בני המשפחה בעיר נתניה ובאחד הימים לקח את הילדים לחוף הים הסמוך לקרית צאנז. בהגיעם אל החוף,

זריזות

בבית אלוקים נהלך ברג"ש – רוח, גשם, שלג

הרב ירד מביתו, ואף אחד לא חשב לומר לו להיכנס למכונית שלי. אבל הרב ניגש מייד למכוניתי, פתח את הדלת, נכנס והתיישב…בדרך חזרה לביתו של הרב הדבר חזר על עצמו. ירד שלג כבד, הכול היה מלא בוץ ומחליק, אבל אני נסעתי עם כבוד הרב כאילו מדובר ביום אביבי נעים….

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה