מבית דרכי הוראה לרבנים

ברכה בלי לברך

מנהל קופת-החולים סידר לנו למחרת בבוקר בדיקת אולטרסאונד דחופה בבית-חולים "הדסה" הר-הצופים. בשעה 04:00 לפנות בוקר נסענו עם בתנו הראשונה, שהייתה בת שנה, לרב מרדכי אליהו זצ"ל. היה זה ערב ראש השנה, והעומס היה אדיר. היינו בספק רב אם נוכל בכלל להתקרב לרב.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הסיפור שלנו קשור לבתנו עטרה יהודית שתחיה, בתנו השנייה. כשאשתי הייתה בתחילת החודש התשיעי, נתבקשנו לבצע בדיקת אולטרסאונד שגרתית להערכת משקל.

בבדיקה נאמר לנו שעצם הירך של העובר קצרה, והילד יצא גמד. מיותר לציין שהיינו בשוק, לא ציפינו לזה. בסקירת המערכות לא נאמר לנו דבר בכיוון זה.

מנהל קופת-החולים סידר לנו למחרת בבוקר בדיקת אולטרסאונד דחופה בבית-חולים "הדסה" הר-הצופים. בשעה 04:00 לפנות בוקר נסענו עם בתנו הראשונה, שהייתה בת שנה, לרב מרדכי אליהו זצ"ל. היה זה ערב ראש השנה, והעומס היה אדיר. היינו בספק רב אם נוכל בכלל להתקרב לרב.

כיוון שהמקרה שלנו היה מסוג פיקוח נפש, זכינו להיכנס לרב בלי תור. הרב קרא את הדוח הרפואי ושאל אותנו לאן אנחנו הולכים עכשיו, והשבנו שאנחנו בדרכנו לסקירה חוזרת ב"הדסה" הר-הצופים.

הרב אמר: אני מבקש שפרופסור יגל יבדוק אותך, ושיתקשר אלי. שנה טובה. זהו! קיווינו שהרב יאמר שזה לא נכון, שזה שטויות או שיהיה בסדר, אבל הוא לא האריך ולא אמר דבר.

ב"הדסה" אמרו שהכול תקין ב"ה. מששאלנו אותם האם יכולים להיות הבדלים בין מכשירי הבדיקה, הם אמרו שלא ולא יכלו להסביר מה קרה. אבל אנחנו ידענו. היום, ב"ה, הילדה כבר בת 13 שנים והיא כבר יותר גבוהה מאמה.
(גלית וגלעד תאנה, פני-חבר)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

צדיק בן צדיק

בחצר המלך הפנימית

כבר בתקופה ההיא, בעודו צעיר לימים ובשנותיו הראשונות בבי המדרש, עמדו גדולי החכמים על גדלותו והכניסוהו בחצר המלך הפנימית, באוצרות טמירים ונעלמים, ברזי חכמת הקבלה.

לאחר פטירתו

כפרה בלי תופעות לוואי

ביקשתי ברכה מהרב, והוא אמר לה לעשות כפרה עם כסף לפני הטיפול. היא עשתה כך, והתקשרה כבר למחרת כדי להודיע בתדהמה שהפעם עברה את הטיפול ללא תופעת לוואי בכלל. ברוך ה', עברו מאז כמה שנים, הרבה תפילות וברכות מהרב זצ"ל, והיא נרפאה!

לאחר פטירתו

צדקה תציל

כשנזכרתי בסיפור, בבית-החולים, פתחתי את הארנק, לקחתי את הכסף ורצתי לחנות הראשונה שראיתי. שאלתי את המוכרת אם יש להם קופת צדקה בחנות, ולמרבה הפלא היא הביאה לי קופת צדקה שעליה הייתה מודפסת הסכמתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. שמתי את הצדקה בקופה, ולאחר שיצאתי מהחנות פתאום שמתי לב שהכאבים נעלמו!

יראת חטא

שמחה כמוה כזכייה בפיס

לאחר תקופה קצרה סיפר לי חביליו: מאז שהרב אמר את הדברים, אני משתדל להסיר מעלי בשבת את כל המחשבות על המפעל שלי. אני קונה בכל שבוע כרטיס פיס, ונהגתי לבדוק בכל יום שישי אם זכיתי או לא. אך בעקבות דברי הרב החלטתי לא לבדוק לפני שבת אם זכיתי בפיס.

רוח הקודש

עכשיו אתה מבין?

לא תכננתי לנסוע לחו"ל. אבל פעם אחת, אשתי ואני היינו חייבים לנסוע. נולד לנו נכד בחו"ל, ולפני רכישת הכרטיס שאלתי את הרב האם אוכל לנסוע לברית המילה…תשובתו של הרב הייתה: אשתך תיסע, ואתה תישאר בארץ !

פרקי ילדות

ארוחת הבוקר שלא נאכלה

מדי יום ביומו, השכם בבוקר, היה הרב יוצא מהבית לתפילת ותיקין, יחד עם אחיו הגדול, רבי נעים.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה