מבית דרכי הוראה לרבנים

כי בי ירבו ימיך

אמי האמינה לרב ולא הלכה לעשות הפלה, אבל חשש קטן קינן בלבה בגלל מה שאמרו לה הרופאים בבדיקה ההיא. האם באמת הרב רואה יותר טוב מכל המכשירים של הרופאים? תמהה בלבה.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

כשאמי הייתה בהיריון היא הלכה לבדיקת אולטרסאונד שגרתית, ושם אמרו לה שיש לה בת עם הרבה מומים וכדאי שתעשה הפלה. ההורים שלי מאוד נבהלו והלכו אל הרב זצ"ל לבקש עצה וברכה. הרב אמר לאמי: יש להם שתי טעויות. קודם כל, יש לך בן. ודבר שני, הוא בריא ושלם. אל תלכי אליהם עוד לבדיקות, כי הם סתם יחלישו אותך.

אמי האמינה לרב ולא הלכה לעשות הפלה, אבל חשש קטן קינן בלבה בגלל מה שאמרו לה הרופאים בבדיקה ההיא. האם באמת הרב רואה יותר טוב מכל המכשירים של הרופאים? תמהה בלבה.

עברו תשעת חודשי ההיריון, ואמי ילדה אותי, בן בריא ושלם בדיוק כמו שאמר לה הרב.

כמובן שהוריי רצו מאוד שהרב אליהו יהיה הסנדק בברית שלי, ואכן כך היה. כשאמרו בברית כי שמי בישראל הוא ברוך ישראל אמר הרב: "כי בי ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים" – ב"י ראשי-תיבות ברוך ישראל.

לימים נסעו ההורים שלי לחוץ-לארץ לצורך השתלת כליה להצלת חיי אבי. חיפשו תורם, ומצאו שהכליה שלי יכולה להתאים לו. כמובן ששמחתי על הזכות לתרום כליה לאבי, והיא באמת נקלטה ואבי זכה בחייו מחדש.

במסיבת ההודיה שההורים שלי עשו אחרי ההצלה של אבי, היה נוכח הרב מאיר מזוז שליט"א שאמר: ברור לי שלרב אליהו הייתה רוח הקודש. שהרי זה מה שהוא אמר בברית המילה. "כי בי ירבו ימיך", שבזכות בי – ברוך ישראל – ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים.
(ברוך ישראל נמני, ניו-יורק)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

כל המשמח חתן וכלה

נסענו אתו מייד לבית-החולים "שערי צדק", ובמשך לילה שלם ניסו להחזיר לו את העצם למקומה, כשהוא מורדם, אך ללא הועיל! זאת הייתה אחת הפעמים שראינו בחוש איך ברכותיו של הרב מתקיימות. איך הוא פועל מעבר לזמן ולמקום…

ענווה

התשובה נמצאת בתוכנו

ואיך החלטת? ביקש הרב לדעת. השבתי לרב מה שהשבתי והוא אמר: "החלטת נכון, הייתה לך כבר התשובה ובאמת לא היית חייבת לדבר אתי. לעתים הזמן נותן לאדם את המחשבות הנכונות, בסבלנות, וזאת תהיה הברכה אלייך, שתמיד תהיה לך סבלנות לשאול את עצמך ולשמוע את תשובתך"!

תורה

גרסא דינקותא

חברו מילדות של מרן הרב מספר מכלי ראשון סיפור עם ניחוח של פעם… גם לפני יותר מ 70 שנה שמרן היה ילד אהבת התורה פיעמה בליבו.

בין אדם לחברו

מחילה מראש

לפני שאנחנו מתחילים, אני רוצה לבקש ממך מחילה מראש אם אפגע בך במהלך העבודה… את המשפט המדהים הזה אמר מרן לעורך ספרי ההלכה של הרב…

דרכי הלכה

בודק מאות אתרוגים!

היתה לרב טביעת עין מיוחדת, ומומחיותו נודעה בקרב כל הרבנים בכל הנוגע לשאלות המצריכות חדוּת ראייה

טהרה

הנה עין ה' אל יראיו

באותו יום, קודם הפיגוע, ביקש הרב אליהו זצ"ל להתפלל בכותל המערבי לביטול איזו גזירה שאף אחד לא ידע מה היא, ורק אחר כך התבררה כפיגוע שבו נהרגו שמונת תלמידי הישיבה. על כן רבים היו בכותל באותה תפילה, וכך גם אנחנו…הרב יצא באותו יום מהכותל בפנים חתומות, שלא כדרכו.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה