מבית דרכי הוראה לרבנים

עכשיו אתה מבין?

לא תכננתי לנסוע לחו"ל. אבל פעם אחת, אשתי ואני היינו חייבים לנסוע. נולד לנו נכד בחו"ל, ולפני רכישת הכרטיס שאלתי את הרב האם אוכל לנסוע לברית המילה…תשובתו של הרב הייתה: אשתך תיסע, ואתה תישאר בארץ !

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הרב אליהו זצ"ל היה מסתיר מאוד את כוחו המיוחד לראות נסתרות ולצפות פני העתיד. זה לא היה מתגלה אלא במקרים מיוחדים. אחד מהמקרים היה המקרה הבא שהייתי עד לו ממש. זה קרה על רקע הדרכתו של הרב לא לנסוע לחו"ל לטיולים או לסיורים כלשהם, אלא רק כאשר הנסיעה היא לצורך או לשם הציבור, וגם אז יש לשאול שאלת חכם.

לא תכננתי לנסוע לחו"ל. אבל פעם אחת, אשתי ואני היינו חייבים לנסוע. נולד לנו נכד בחו"ל, ולפני רכישת הכרטיס שאלתי את הרב האם אוכל לנסוע לברית המילה.

תשובתו של הרב הייתה: אשתך תיסע, ואתה תישאר בארץ.

לא כל כך הבנתי את ההבדל. אם מותר – מותר גם לי. ואם אסור – אסור גם לאשתי. אבל השנים הרבות שלנו עם הרב לימדו אותנו לדעת שהוא לפעמים יודע דברים שלא ידועים לנו.

עשינו כדבריו. אשתי נסעה לברית, שהייתה ביום חמישי בשבוע, ולבי כמובן היה אתה ועם הנכד החדש שנולד לנו לחיים טובים ולשלום.

כעבור יומיים הבנתי בדיוק למה הרב אמר מה שאמר. אמי, עליה השלום, נפטרה בשבת.

אם הייתי נוסע לברית ביום חמישי, לא הייתי יכול להיות בעת פטירתה ובקבורתה של אמי. אולי היו רוצים להמתין עם הקבורה עד שאחזור, וזה בוודאי לא לכבוד הנפטרת. כל כך הבנתי את הדרכת הרב.

כשהרב בא להספיד את אמי, הוא אישר את מחשבתי ואמר לי: עכשיו אתה מבין?
(ר' עזרא ברנע, חזן בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

ענווה

התשובה נמצאת בתוכנו

ואיך החלטת? ביקש הרב לדעת. השבתי לרב מה שהשבתי והוא אמר: "החלטת נכון, הייתה לך כבר התשובה ובאמת לא היית חייבת לדבר אתי. לעתים הזמן נותן לאדם את המחשבות הנכונות, בסבלנות, וזאת תהיה הברכה אלייך, שתמיד תהיה לך סבלנות לשאול את עצמך ולשמוע את תשובתך"!

ענווה

הבושם של הרב

פעם אחת הזדעזעתי כששמעתי את הרב אומר: אתה חושב שכל הכבוד הזה הוא בגללי? לא ולא. זה בגלל התורה שאני אומר להם. תראה איזה כבוד יש לתורה!

לאחר פטירתו

תוקף הברכות לא פג

ביום המיועד הגעתי לבית-החולים, הלבישו אותי בבגדים מיוחדים והתכוונו להוציא לי את הגידול באמצעות צנתור. ברגע שהרופא התכוון לשים עלי את המכשיר הוא החליט לצלם שוב כדי לראות איפה בדיוק הגידול נמצא. הרופא צילם ועמד כמאובן, בלי לדעת מה לעשות. הוא חזר על הפעולה שוב ושוב, ולבסוף אמר: אדוני, אין לך כלום, הכול בסדר גמור!

לאחר פטירתו

צדקה תציל

כשנזכרתי בסיפור, בבית-החולים, פתחתי את הארנק, לקחתי את הכסף ורצתי לחנות הראשונה שראיתי. שאלתי את המוכרת אם יש להם קופת צדקה בחנות, ולמרבה הפלא היא הביאה לי קופת צדקה שעליה הייתה מודפסת הסכמתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. שמתי את הצדקה בקופה, ולאחר שיצאתי מהחנות פתאום שמתי לב שהכאבים נעלמו!

לאחר פטירתו

מי יראה את המשיח?

אנו אומרים לבבא סאלי: תעמוד בתפילה על עם ישראל. ואנו אומרים: רבש"ע, אתה אבינו, אתה מלכנו, אתה מושיענו, אתה תושיענו! ותשועת ה' כהרף עין, ונזכה לגאולה שלמה בעגלא ובזמן קריב

בין אדם לחברו

להרגיש בצרת חברו

הרב זצ"ל היה מלמד אותנו לשים לב אחד לכאבו של השני. להתעניין בשלומם של חברינו. להרגיש אותם ממש ! ביטוי מעשי בלכך בסיפור הבא

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה