• מרן הרב פותח בביאור חובת התרומה שנצווטו עם ישראל לתת למשכן, ובמיוחד מהיכן היה לעם ישראל במדבר את כל החומרים על מנת להעמיד את המשכן, כגון" עורות תחשים, זהב, כסף, קרשים וכדו'.
• כמו כן היחס השונה שקיבלו הנשיאים בעת שהביאו את תרומתם, והמוסר הגדול שאפשר ללמוד מכך.
חודש אדר –
• מאימתי מתחילים בשמחה של חודש אדר, האם מהמולד הלבנה או דווקא בראש חודש, ומהי מצוות השמחה האמיתית
• הלכות הנוגעות מראש חודש אדר, ומצוות הכרזה על השקלים
נס חג הפורים וההלכות הנוגעות ליום זה –
• מרן הרב מאריך לבאר על שום מה כתבו מגילה הנראת "מגילת אסתר" וההלבטות שהייתה אם בכלל לכתוב מגילה והאם יקראו בה לדורות, עד שלבסוף חכמים שבאותו הדור קיבלו את דעתה של אסתר המלכה.
• כתיבת המגילה הייתה ברוח הקודש ממש.
• מעלתה של אסתר המלכה, ווגדל הנס שהתרחש בפורים.
• שירת הים, מגילה והגדה של פסח – הודאה על הניסים
• מקור הדין מדוע לא אומרים הלל ביום פורים, ובמקרה שאין לאדם מגילה – האם יתחייב בהלל, והאם יוצאים ידי חובה בקריאה מתוך חומש.
• ברכות "שהחיינו" ו- "שעשה ניסים" כשאין מגילה, דעת הפוסקים בזה.
• הלכות הנוגעות לכתיבת המגילה – מגילה שניקדו אותה או הוסיפו בה ברכות ופיוטים, מגילה שהוסיף בה טעמי המקרא.
• מעלתה של קריאת המגילה שישנן כל המצוות הנדחים מפני מקרא מגילה, ודעת המגן אברהם שמילה נדחית אפילו ליום התשיעי מפני מקרא מגילה, ישנם מצוות דאורייתא שנדחית מפני מקרא מגילה. ומדוע מדוע מקרא מגילה כדברי תורה.
• מהם הזמנים קבועים למקרא מגילה, והקשר של זה לפרשת השבוע בעניין בריח התיכון, ובדי הארון.
• מרן הרב לקראת סיום השיעור מביא את שאלת ה"בן איש חי" מדוע לא נקבע חג הפורים בפסח? ובסוף השיעור ממש מרן הרב חותם בסיפור של הטבעת המגילה לסגולה לחורבן בבל על פי ציווי ירמיהו הנביא.