מבית דרכי הוראה לרבנים

גם ציפור מצאה בית

בערב יום כיפור לאחר פטירת הרב הלכתי לציון של הרב ואמרתי לו: כבודו אמר לי לקנות בית, אני מנסה שנתיים ולא מצליחה. אני מבקשת מהרב שיקיים את הבטחתו ואני אארגן קבוצה של בנות שתעשה משהו לעילוי נשמת הרב...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

תגיות:

לפני כשנתיים אמר לי הרב זצ"ל: לכי לקנות בית. אני מודה שכמעט צחקתי – איך אקנה בית ואני במינוס גדול? הבנק לא ייתן לי. אבל הרב לא ויתר ואמר לי: לכי לבנק, תבקשי משכנתא ואל תדאגי.

וכך היה. אישרו לי משכנתא, למרות הכול.

התחלתי לחפש דירה ומצאתי בהר-חומה. שמחתי מאוד, כי הדירה הייתה בשכנות לאחי וגיסתי. שאלתי את הרב והוא אמר לי: אל תקני את הבית הזה. כעבור חודשיים הפרויקט נפל, ואני כמובן שמחתי שלא קניתי. שאלתי את הרב היכן לקנות דירה, והוא השיב לי: "תיקני דירה בגילה או בקריית-יובל. גם קריית-מנחם זה טוב. את צריכה אזור שמתחרד. אחרי כמה שנים, כשהמחיר של הדירה יעלה, תמכרי ותקני איפה שלבך יחפץ". במשך שנתיים המשכתי לחפש לפי הוראת הרב, אבל ללא הצלחה, וכמעט שהתייאשתי.

בערב יום כיפור לאחר פטירת הרב הלכתי לציון של הרב ואמרתי לו: כבודו אמר לי לקנות בית, אני מנסה שנתיים ולא מצליחה. אני מבקשת מהרב שיקיים את הבטחתו ואני אארגן קבוצה של בנות שתעשה משהו לעילוי נשמת הרב.

ביום שני שבוע לאחר מכן נודע לי על דירה בקריית-מנחם שרוצים למכור. הבעיה הייתה שהמחיר הנדרש היה גבוה ממה שהיה לי. בכל זאת נסעתי לראות את הדירה, והתלהבתי. הבעיה הייתה, שהמוכר ביקש 830,000 שקלים, סכום שלא יכולתי לעמוד בו. התווכחנו על המחיר, ולפתע הוא אמר: "אני לא אדם דתי, את הדירה פרסמתי בערב ראש השנה לפני שבוע ומייד הגיע יהודי מבוגר חרדי ורצה את הדירה. הוא התווכח אתי שעות על המחיר של הדירה ולא ויתר עד שהסכמתי לרדת לסכום" – וכאן הוא נקב בסכום נמוך ממה שדיברנו.

ממשיך בעל הבית ומספר: "קבענו שנחתום על חוזה אחרי ראש השנה, אבל הוא נעלם ואין לי מספר הטלפון שלו. כנראה שהוא נלחם עבורכם. אני מוכן למכור לכם בסכום שקבעתי עם החרדי".

נדהמתי מהסיפור. וכמובן שקניתי את הדירה במחיר הנמוך משמעותית. סכום שהיה בדיוק המשכנתא שהבנק הסכים לתת לנו.
(תהילה חקשון, קריית-מנחם, ירושלים)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

נקיות

לא מקובל על הרב

ואז הרב אמר בהתרגשות תוך כדי סערות רגשות :"את הישיבה מנהלים ראש הישיבה והר"מים, ולא מקובלים מבחוץ. תעשו מה שנראה לכם שהוא טובת הישיבה!"

רוח הקודש

ההבטחה שקוימה

בצער הלכנו לבשר את הבשורה הקשה הזאת לרב. שאלנו את הרב מה עלינו לעשות והיכן הם ספרי התורה ואיך נתפלל בלי ספרי תורה. הרב בירך אותנו שהגניבה תחזור. למעשה הוא הבטיח לנו ואמר: "ספרי התורה יחזרו שלמים בלי שום שריטה". הרב הוסיף והבטיח לנו, שעוד יהיו לנו כפליים ספרי תורה!

פרקי ילדות

אינני יתום! גם לי יש אבא!

סמוך להסתלקותו של רבי סלימאן, כשהרב עוד היה תלמיד ב'כותאב' הגיע אחד הנדיבים לבקר בישיבת 'פורת יוסף'

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

הנסיעות לקהילות ישראל

כאשר התמנה הרב לשמש כרב הראשי לישראל, הוא החליט שלא להסתפק ברבנות המקומית בארץ ישראל, אלא קיבל על עצמו לפעול בכל קהילות ישראל בעולם.

טהרה

הנה עין ה' אל יראיו

באותו יום, קודם הפיגוע, ביקש הרב אליהו זצ"ל להתפלל בכותל המערבי לביטול איזו גזירה שאף אחד לא ידע מה היא, ורק אחר כך התבררה כפיגוע שבו נהרגו שמונת תלמידי הישיבה. על כן רבים היו בכותל באותה תפילה, וכך גם אנחנו…הרב יצא באותו יום מהכותל בפנים חתומות, שלא כדרכו.

הרב הראשי לישראל

מתפקידיו של רב ראשי לישראל

כאשר נכנס הרב לתפקידו בתור הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הוא הפך את לשכתו לכתובת מרכזית לכל רב בישראל.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה