מבית דרכי הוראה לרבנים

הנה עין ה' אל יראיו

באותו יום, קודם הפיגוע, ביקש הרב אליהו זצ"ל להתפלל בכותל המערבי לביטול איזו גזירה שאף אחד לא ידע מה היא, ורק אחר כך התבררה כפיגוע שבו נהרגו שמונת תלמידי הישיבה. על כן רבים היו בכותל באותה תפילה, וכך גם אנחנו...הרב יצא באותו יום מהכותל בפנים חתומות, שלא כדרכו.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

סיפר הרב מאיר אדרי, ראש ישיבת נווה הרצוג, אשדוד: יום לפני הפיגוע בישיבת "מרכז הרב", הגעתי עם התלמידים שלי מהישיבה, להתפלל בכותל. באותו יום, קודם הפיגוע, ביקש הרב אליהו זצ"ל להתפלל בכותל המערבי לביטול איזו גזירה שאף אחד לא ידע מה היא, ורק אחר כך התבררה כפיגוע שבו נהרגו שמונת תלמידי הישיבה. על כן רבים היו בכותל באותה תפילה, וכך גם אנחנו.

אני זוכר היטב את האירוע הזה, כי התוכנית שלנו הייתה להיות עם התלמידים בישיבת "מרכז הרב", ורק בגלל התפילה השתנתה התוכנית שלנו והתפללנו בכותל. ממש ניצלנו בנס.

התפללנו עם הרב וליווינו אותו ביציאתו מן הקודש. הרב יצא באותו יום מהכותל בפנים חתומות, שלא כדרכו. רבים-רבים הקיפו אותו, ואני עמדתי רחוק. רציתי לבקש ממנו ברכה על הבת שלי, אך לא ידעתי איך לגשת אליו. כשראיתי שאיני יכול להגיע אליו, נשאתי תפילה בעצמי על הבת שלי, בזכות הרב. והנה אני רואה אותו מרחוק מסתכל עלי, מושיט את ידו לברכה לכיוון שלי ממש. הבנתי שהוא הצטרף לברכתי על הבת שלי וברוך ה' היא נושעה.
(הרב מאיר אדרי, ראש ישיבת נווה הרצוג, אשדוד)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

כי בי ירבו ימיך

אמי האמינה לרב ולא הלכה לעשות הפלה, אבל חשש קטן קינן בלבה בגלל מה שאמרו לה הרופאים בבדיקה ההיא. האם באמת הרב רואה יותר טוב מכל המכשירים של הרופאים? תמהה בלבה.

תורה

הלכה למעשה

באחד משיעורי הרב פונה אליו אחד המשתתפים: כבוד הרב אומר דברים שאין בהם טעם, כי מה לפירורים של חמץ ולספרים? אין אלו אלא דברי חסידות בעלמא ותו לא, וכי מי אוכל פירור שנמצא בספר?!

רוח הקודש

למען ירבו ימיכם

הרב חזר ואמר: אף-על-פי-כן לבדוק את התפילין. עשינו כדבריו והלכנו לבודק מומחה, והוא בדק ומצא שבאמת חסרות בתפילין המילים "למען ירבו ימיכם וימי בניכם". מילים כל כך משמעותיות לנו בעת ההיא בדיוק.

רוח הקודש

תפילין של רש"י ושל רבנו תם

אמר לי אותו יהודי: אתן לך, בתנאי שתניח גם של רש"י וגם של רבנו תם ביחד. התפלאתי מדוע הוא עושה אתי את התנאי הזה, אבל הסכמתי. כך הנחתי בציריך בעל כורחי תפילין של רש"י ושל רבנו תם ביחד, בדיוק כמו שהציע לי הרב. וגם התיידדתי עם בעל שני זוגות התפילין הללו.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה