מבית דרכי הוראה לרבנים

להרגיש בצרת חברו

הרב זצ"ל היה מלמד אותנו לשים לב אחד לכאבו של השני. להתעניין בשלומם של חברינו. להרגיש אותם ממש ! ביטוי מעשי בלכך בסיפור הבא

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

תגיות:

הרב זצ"ל היה מלמד אותנו לשים לב אחד לכאבו של השני. להתעניין בשלומם של חברינו. להרגיש אותם ממש, כמו שהאר"י ז"ל לימד והזהיר על אהבת החברים: "ואם יש איזה חבר מהם בצרה, צריכים כולם לשתף עצמם בצערו או מחמת חולי או מחמת בנים ח"ו. ויתפללו עליו וכן בכל תפילותיו וצרכיו ודבריו ישתף את חברו עמו, ומאוד הזהירני מורי ז"ל בעניין אהבת החברים שלנו של חברתנו".

כאשר שהיתי בחו"ל נהגתי להאזין בימי שני עם רעייתי ובתי לשיעורו של הרב. באחת הפעמים הבחנתי לפי קולו של הרב שהוא לא מרגיש טוב. אמרתי לסובבים: הרב לא מרגיש טוב, צריך להתפלל עליו. אמרו לי: מנין אתה יודע? אמרתי להם שאני מרגיש בקולו שינוי. וכשנחזור לארץ נשאל אותו.

כשחזרנו לארץ סיפרתי לרב את שהרגשתי, והרב אישר לי שכך היה. הוא אמר לי: איך אתה, שהיית במרחק עצום מכאן, הרגשת, וחלק מהאחרים שהיו כאן לא שמו לב?

הוא סיפר שבאמת היו לו כאבים חזקים, ולמרות הכאבים הוא בא לשיעור, נשען על ידית הכסא ובקושי סיים את השיעור.

היה ניכר בו שהוא שמח על כך שאנחנו מיישמים את מה שלימד אותנו.
(ר' עזרא ברנע, חזן בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

תפילין פסולות

י נפצע בידו הימנית בעת שירותו הצבאי והיה אמור לעבור ניתוח קשה. פניתי לרב זצ"ל, והוא אמר נחרצות: תפילין של יד ימין פסולות!

בית נאמן בישראל

ענבי הגפן

בשנת תשי"ג, התחתן הרב עם הרבנית הצדקנית מרת צביה תליט"א, בתו של הגאון רבי נסים דוד עזראן זצוק"ל, שהיה בנו של הגאון רבי שמואל עזראן זצוק"ל וחתנו של הגאון רבי יוסף שלוש זצוק"ל.

לאחר פטירתו

פדיון נפש

למחרת בבוקר התעוררתי מההרדמה בעקבות הניתוח, והצוות הרפואי שבא לבדוק אותי לא האמין שאני מסוגל להזיז את הידיים ואת הרגליים.

לאחר פטירתו

היהלומים שבכתר

הלכתי לרבנית צביה, והיא נתנה לי חתיכות מהאתרוג למסור להם, תוך כדי שהיא מזהירה אותי ואומרת: תשמור על חתיכות האתרוג הללו יותר מיהלומים. אלו חתיכות מהאתרוג שהרב עשה בו הקפות בסוכות. תן לזוג שיברך עליהן ויאכל אותן בשעה הראויה.

סיפורים מהעולם הבא

תיקון נשמות נפטרים

לפתע ראינו שהרב לא נמצא רק אתנו. הוא מתפלל על כלל ישראל שחיים פה עכשיו. הוא שם את לבו להתפלל גם על נשמות מדורות עברו שנמצאות בעולם העליון.

מורה לילדי ישראל

מחנך מאז ומעולם

עוד בהיותו כבן חמש עשרה שנים בלבד, היה הרב מקבץ נערים לבית הכנסת 'מוסאיוף' שבשכונת הבוכרים, כדי שלא יסתובבו בשעות הערב ברחובות בחוסר מעש.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה